Vw jetta rat-look projekt.

projekt som börjar närma sig färdigt resultat, projekttråden kommer dock hållas öppen då förändringar och tillägg till bilen kommer göras titt som tätt. det som är gjort: *bromsar bytta runt om. *taklucka borttagen, igensatt med plexiglas. *avgasrör bytt mot ett fräschare. *hela bilen rostad, graffiti på ena bakdörren, alkoholreklams-skyltar påsvetsade, dörrsidor (insida) bortriven och ersatta med kollage, handmålade ritningar här och var på bilen, motiv på huv och bagagelucka, dörrhandtag och lås fram borttagna och ersatta med knapp (ej elektrisk) för att öppna dörrarna och fastsvetsade gångjärn med hänglås för att låsa. har säkert glömt en massa, men kika för all del igenom tråden, väldokumenterat med bilder och info hela vägen igenom. enjoy. :)
  • 107 Följare
  • 65 704 Visningar
  • Projektet avslutat 6 juni 2016
siimbs
30 maj 2015 · 122 Inlägg

BunnA skrev:
Mindre gummi, mer camber och sänk mer wink

tanken med däcken var ju att dom enligt hemsidan jag köpte däcksidorna på skulle passa bäst till däcksidorna.
dock så passade det inte alls då det var fälgskyddskant på däcken. så i detta däckköp så satsade jag mer på rätt look än sänkning, sen så rådfrågade jag lite folk om vad dom tyckte att man skulle ha för däck och det var 50mm man fick som svar i huvudsak. dom enda andra jag hittade var 45. finns typ inga lågprofils-däck som passar dom där fälgarna, inte där jag letat i alla fall. hade jag hittat några så hade jag velat haft typ 25-30 lr nått, och då hade den ju automatiskt blivit lägre. tongue
har funderat på camber-plattor, så det får väl i så fall bli nästa inköp. får se om man siktar mer på att sänka till nästa sommar. smile

Volkswagen Golf 2 1.6 TD "Jaws - military rat" (1990)
siimbs
30 maj 2015 · 122 Inlägg

Twins skrev:
som, Bunna säger, mindre däck, mer stretch och en sänkning, den är ju skyhög tongue

jag får hänvisa dig till svaret jag gav bunna här ovanför. tongue

Volkswagen Golf 2 1.6 TD "Jaws - military rat" (1990)
siimbs
30 maj 2015 · 122 Inlägg

Klarra skrev:
Jag håller inte med BunnA om att du behöver sänka mer, bottsänkning ser bara trasigt ut plus att det finns risk att man kör den lika söndrig som den ser ut att vara när man slår i potthål, vägkanter och fartgupp.
Hijackers däremot, dä ä coolt.
Jag har dock väldigt omodern smak så du skall nog inte lyssna på mig om du vill vara hipp. :-D

Det är ingen dålig idé att ha basar istället för baksäte. det har jag i min hobbybil också.

haha, omodern, äääh! tongue vet inte om ratlook är speciellt modernt i vilket fall, det är ju många som skrivit på forum att 'ratlook är så jävla 80-tal.. folk rostade ju sina bilar som bara den på den tiden!' osv, osv. tongue
tror inte jag går så jättemycket efter mode, följer nog mer min kreativa sida och gör det jag tycker ser bra ut i mina ögon.

Volkswagen Golf 2 1.6 TD "Jaws - military rat" (1990)
siimbs
30 maj 2015 · 122 Inlägg

snabb update:
bilen står ju på mässan nu under helgen, och vi fick med nöd & näppe ihop ljudet, signade upp mig på billjuds-tävlingen som hölls idag, inte i hopp om att vinna något, utan för att se vad man kom upp i.  136db med stängda dörrar blev mitt resultat i mellanklassen, och då var det typ första gången ljudet använts så basarna hade inte blivit inkörda eller liknande. inte så illa pinkat. vinnaren i min klass kom upp i 144db tror jag. och vinnaren i tyngsta klassen var uppe i runt 156db.
blev en bra lördag. tongue och som vanligt så drog min bil en jävla massa folk. wink alltid lika kul att se sånt när man står bland typ 10 andra moderna och finputsade bilar, men min får mest uppmärksamhet ändå.
nåväl, tack för idag, och ifall ni ska på mässan i morgon så kanske man råkes.

fridens på er gott folk!

Volkswagen Golf 2 1.6 TD "Jaws - military rat" (1990)
RobiinK Rust Is Not A Crime
3 juni 2015 · 1 215 Inlägg

siimbs skrev:

BunnA skrev:
Mindre gummi, mer camber och sänk mer wink

tanken med däcken var ju att dom enligt hemsidan jag köpte däcksidorna på skulle passa bäst till däcksidorna.
dock så passade det inte alls då det var fälgskyddskant på däcken. så i detta däckköp så satsade jag mer på rätt look än sänkning, sen så rådfrågade jag lite folk om vad dom tyckte att man skulle ha för däck och det var 50mm man fick som svar i huvudsak. dom enda andra jag hittade var 45. finns typ inga lågprofils-däck som passar dom där fälgarna, inte där jag letat i alla fall. hade jag hittat några så hade jag velat haft typ 25-30 lr nått, och då hade den ju automatiskt blivit lägre. tongue
har funderat på camber-plattor, så det får väl i så fall bli nästa inköp. får se om man siktar mer på att sänka till nästa sommar. smile

camverplattor? skit i dem, brickor is the shit smile
Körde med det på mina golfar i 3 år och funkade klockrent.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
siimbs
6 juni 2016 · 122 Inlägg

hejsan svejsan kära följare! detta projekt har ju nu blivit avslutat och bilen är nere och snurrar i jönköping hos sin nya owner, men ni kan ju alltid följa det nya projektet om ni känner för det! smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=314129

Volkswagen Golf 2 1.6 TD "Jaws - military rat" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang