Hur lång garanti på Verkstadsjobb?

perrkas fullt ös medvetslös
19 juni 2016 · 122 Inlägg

tjena.

jag hade inne min opel vectra 1,9 Cdt -07i på verkstad i januari förra året för att byta slav och huvudcylinder till kopplingen. Nu har det börjat bli svårt o få i växlarna helt plötsligt.. hur lång är garantin på reparationer är ju min fråga då?? de har ju självklart gått över 1 år sen reparationen..

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 635 Csi (1983)
BMW 318i (1987)
Djo
19 juni 2016 · 10 157 Inlägg

ÅK TILL VERKSTADEN OCH HÖR DIG FÖR.

Dom borde ha det i sina system så dom ser hur långt du åkt sedan reparationen och hur lång tid sedan men är det över 1 år så tror jag inte det finns någon garanti kvar.

Dock kan enbart dom svara på det.

Mvh

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
frasse4
19 juni 2016 · 736 Inlägg

Det behöver inte finns någon garanti alls. Det är helt frivilligt. Dock har du ju reklamationsrätt i 3 år. Men efter 6 månader ligger bevisningsbördan på dig att felet fanns vid köpet.

Men som ovan, hör med verkstaden!

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Hool
20 juni 2016 · 1 067 Inlägg

Koppar det och frikopplingen fungerar är det nog svårt att åberopa som följdfel till ett slavcylinderbyte. 

Dessa delar sitter i regel utanför växellådan..

Det som är troligt är att du behöver se över ditt länkage. Framhjulsdrivna bilar brukar ha vajerstyrda länkage.. 

Tre års reklamationsrätt är väl på produkter inte tjänster..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
it_mutt Avstängd
20 juni 2016 · 10 388 Inlägg

Hool skrev:
Koppar det och frikopplingen fungerar är det nog svårt att åberopa som följdfel till ett slavcylinderbyte. 

Dessa delar sitter i regel utanför växellådan..

Det som är troligt är att du behöver se över ditt länkage. Framhjulsdrivna bilar brukar ha vajerstyrda länkage.. 

Tre års reklamationsrätt är väl på produkter inte tjänster..

Konsumenttjänstlagen;

Reklamation

Om köparen anser att tjänsten är felaktig måste han eller hon reklamera den. Det gör köparen genom att meddela säljaren när han eller hon har upptäckt felet. Köparen måste klaga på felet inom rimlig tid. Om köparen gör det inom två månader, räknas det alltid som ”rimligt”. Däremot kan köparen inte reklamera fel som upptäckts senare än tre år efter det att uppdraget avslutades. Avser tjänsten arbete på mark, byggnader eller andra fasta saker
kan köparen reklamera fel som upptäcks inom tio år efter att uppdraget slutfördes.


http://www.konsumentverket.se/Global/Ko … tlagen.pdf

Sen kan man visserligen fråga sig om tjänsten i sig är felaktigt utförd

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang