Varvräknaren fungerar inte länger!

760td
18 november 2005 · 44 Inlägg

Hoppas nånn kan hjälpa mej,, det är så att min varvräknare på min 760td har slutat att fungera, man kopplar varvräknaren på generatorn vet ja, men alla kablar som går dit är på,, kan man mäta på geneator på nått sätt för att få reda på om varvräknar utgången är hel? eller om varvräknaren i instrumentpanelen e kass
MvH Adde

Kör bara!
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
18 november 2005 · 1 660 Inlägg

Är det originalvarvräknaren eller en fristående? Hmm, på diseln vet jag inte hur d är kopplat, men kolla i en "Haynes verkstadshandbok" om du hittar nåt tips...

GrebyAxel
18 november 2005 · 524 Inlägg

Ska finnas en kontakt på generatorn som heter "W" om jag inte har fel som sladden ska vara kopplad till. Fungerar de inte äns då så testa me en annan å se om de funkar. Kolla jorden me.

760td
19 november 2005 · 44 Inlägg

okej, ska brova detta, jusst nu är motorn isärplockad : )

å du Serviceteknikern det finns ingen  fördelare på en diesel:)

Kör bara!
PeppeVectra Peppe Vectra
19 november 2005 · 1 076 Inlägg

Serviceteknikern skrev:
Varvräknaren sitter inte på generatorn den sitter på fördelaren. kontrolera så du får utsignal från den givaren som sitter där

Tjena vilken serviceteckniker, var fan hittar du fördelaren på en diesel?!

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Serviceteknikern
19 november 2005 · 25 Inlägg

Ja jävlar tänkte inte på det, tack gubbar jag var så inne med att det var en 760, tänkte inte på att det även stog turbo diesel  jaja som någon känd grek/romare sa för länge sedan: Även den store homeros slumrar vid sitt skrivbord.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang