Råd om probblem med köpare

Evildan
12 september 2016 ·

it_mutt skrev:

Crxkoffe skrev:

Evildan skrev:

Lagen säger att din åsikt, gällande att det är 100% köparens fel, är fel.
Vad din åsikt är spelar ingen som helst roll i en rättstvist då lagen faktiskt så att säga trumfar över din åsikt/känslor. Så enkelt är det faktiskt.

Som sagt. Jag sa att jag tycker att det är 100% hans fel.. "jag tycker" Sen har jag inte sagt hur lagen är. Man kollar vad man köper enligt mej iallafall.. Läs nu vad jag skriver så slipper jag förklara skillnaden mellan "lagen" & vad jag "tycker"

Nej, det gjorde du faktiskt inte; "100% hans problem" var vad du skrev<punkt> (dvs inte; "jag tycker" ... "jag anser...", "enligt mig..." eller liknande. Det kom till först senare).

Så jo, jag läser precis vad du skriver och kommenterar på det.

Men du är, igen, precis som alla andra i tråden, fullt fri att ha din åsikt. Men lagen skiter i vad jag, du, din granne, min kusin eller någon annan tycker och ser inte det som lika "uppenbart och självklart" som andra kanske gör. Det var det som var poängen, sen om du vill ta det som ett påhopp så för all del, då får det, enligt mig, vara så.


- - - - - - - -

Gällande tråden skulle det vara iaf lite intressant att få höra om det "hänt" något mer.

Då läste vi samma ord innan efterkonstruktionen anlände.

Jag är också nyfiken om hårda knutten ännu har anlänt med sin Peugeot Cab.

caromania Forummoderator
13 september 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Crxkoffe skrev:
Som sagt. Jag sa att jag tycker att det är 100% hans fel.. "jag tycker" Sen har jag inte sagt hur lagen är. Man kollar vad man köper enligt mej iallafall.. Läs nu vad jag skriver så slipper jag förklara skillnaden mellan "lagen" & vad jag "tycker"

Nej, det gjorde du faktiskt inte; "100% hans problem" var vad du skrev<punkt> (dvs inte; "jag tycker" ... "jag anser...", "enligt mig..." eller liknande. Det kom till först senare).

Så jo, jag läser precis vad du skriver och kommenterar på det.

Men du är, igen, precis som alla andra i tråden, fullt fri att ha din åsikt. Men lagen skiter i vad jag, du, din granne, min kusin eller någon annan tycker och ser inte det som lika "uppenbart och självklart" som andra kanske gör. Det var det som var poängen, sen om du vill ta det som ett påhopp så för all del, då får det, enligt mig, vara så.


- - - - - - - -

Gällande tråden skulle det vara iaf lite intressant att få höra om det "hänt" något mer.

Då läste vi samma ord innan efterkonstruktionen anlände.

Jag är också nyfiken om hårda knutten ännu har anlänt med sin Peugeot Cab.

Känns nästan som om detta kan bli en ny BlåKläder-reklam med Lennart Jähkel.

Skämt å sido. Hotfulla idioter är absolut inte kul. Tyvärr är det en hel del dylika skräprötter i samhället som tjänar sina billiga pengar på att spänna upp sig och vara hotfulla. Och jag stämmer in med de senaste, hur har utvecklingen gått?

Senast redigerat av caromania (13 september 2016)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
IceEyes Varningar: För många..
13 september 2016 · 2 552 Inlägg

Been there done that.

Jag började mejlbomba och terrorringa tillbaka tills köparen kapitulerade och la ner. Det var faktiskt en förbaskat rolig vecka big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
granadadr
14 september 2016 · 7 300 Inlägg

IceEyes skrev:
Been there done that.

Jag började mejlbomba och terrorringa tillbaka tills köparen kapitulerade och la ner. Det var faktiskt en förbaskat rolig vecka big_smile

hur mötte du det då?? argument osv?

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Evildan
14 september 2016 ·

granadadr skrev:

IceEyes skrev:
Been there done that.

Jag började mejlbomba och terrorringa tillbaka tills köparen kapitulerade och la ner. Det var faktiskt en förbaskat rolig vecka big_smile

hur mötte du det då?? argument osv?

Han raljerade nog om Priusens överlägsenhet gentemot alla andra bilar.

Telefonförsäljare brukar få ett pratsamt bemötande av mig, jag tjattrar på om hur min dag har varit tills dom helt sonika lägger på. Jag får aldrig två samtal från samma företag.

nichole86
14 september 2016 · 49 Inlägg

Ja han fortfarande ute efter mig, som jag inte har tillräckligt med problem med min nuvarande bil( magnetkoppling krånglar).
Jag är som tur envis så vägrar ge mig att köpt är köpt.

Man får vara breredd på att kan uppkomma dyra problem vid köp av begnade bilar.
Alla bilar jag har köpt har det uppkommit problem på men inte fan har jag gått tillbaks oxh sagt att jag vill häva köpet.

Doxk när jag köpte hos bilhandlare då dom har ett ansvar, när jag köpte en Peugeot 407( den som ironisk nu står och sprutar olja). Dan efter köp så började krångla och då var jag snabb med att berätta oxh jag var inne på enverkstad direkt. Felet var att kom felkoder ifrån motorns tändningen ( tändningsspolarna)
När jag fick pappret på bilen så stod det att detta var åtgärdat men enligt verkstaden hade dom gjort fuligen med att endast släcka felkoderna.
Så efter prat med bilhandlarna så åtgärdade dom felet åt mig och jag fick en lånebil under tiden, som va avställd och oförsäkrad. Tack för den liksom.

Kan säga att bilhandlaren var rejält blåslagen när jag träffade honom 2 gången så jag antar att fler kunder än jag har blivit snea över hans fula trick med att släcka felkoderna.så jag lärde mig där själv att inte lita på bilhandlare där.
Men hos en bilhandlare har man mer rättigheter än när man köper hos en privatperson,
Om detta fel hade uppkommit hos en privatperson så hade jag fått bita i de sura äpplet och betalad för kostnaden själv helt enkelt. Det är den risken man får ta vid köp av en beg bil .

Så nej jag ger mig inte.
Som tur såldes min bil ifrån mina föräldrars hus så han tror ju att jag bor där vilket jag inte gör.
Men man vill ge inte ge problem till sina föräldrar heller,

Just nu har jag även polisanmält honom för hot även polisen kommer knappast göra nåt åt det,men de stoppar inte honom från att fortsätta .
Har blockerat hans samtal oxh även dolda samtalen via true caller,
Mailen är dom ändå som fortsätter komma fram,kan iof byta mejlen också😂

Caben skulle hans tjej ha tydligen och dom ville ha en liten bil där deras amstaff kunde Ddå plats i baksätet. Man undrar varför i helvet man köper en cab då 😂.
Deras bil dom kom med var en stor fet van Volvo av en av dom senaste modellerna, såg väldigt på kostnad ut om jag säger så. Så varför dom köper en beg cab kan man ju fråga sig.
Oxh han hela tiden skröt om att han har vänner som jobbar på Peugeot och som sa till honom vad man ska kolla på när man köper en Peugeot .
Ironiskt tittade han aldrig bland alla papper fast jag sa att han gärna får titta och tittade knappt huven ens. Till oxh med jag som inte är så erfaren kollar alltid i huven. För att se efter att inget ser skumt ut och låter en annan kompis kolla under.

666_Beast
14 september 2016 · 1 863 Inlägg

Han har alltså inte kommit tillbaka med bilen om jag tolkar din text rätt?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
nichole86
15 september 2016 · 49 Inlägg

666_Beast skrev:
Han har alltså inte kommit tillbaka med bilen om jag tolkar din text rätt?

Nej för han mejlade på torsdagen och sa att han inte hade tid För en påhälsning men att han kommer vid löning istället.lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang