Hybrid_
Forum- och sitemoderator
14 september 2016
· 17 562 Inlägg
nichole86 skrev:
zemet skrev:
Byt solenoid kopplingen, tvätta rent motorn och kamremmen, skit i att byta detta.
Så hade jag gjort, det är inte helt rätt men det är enligt "ett år till" manualen:D
Är bilen så billig så är det ju lika bra att någon får fixa det svart, en stämpel i serviceboken gör ju varken till eller från på en så billig bil.
Köpte bilen för 35000kr , bara haft en ägare innan så den är i bra skick.
Spelar ingen roll om du gett en halv miljon för bilen. Bilen har ett värde i sig. Men en gyllene regel är att om reparationen kostar mer än halva dess värde så ska man ta en rejäl funderare. Ekonomiskt sett lönar det sig då inte att laga släden. Som om den kan bli lagad för cirka 8000:- så kör för det. Byta kamrem på den bilen kräver en smula mekarvana. Motorn måste lyftas ur bilen. Specialkunskap krävs. Även lite speciella verkstyg.
Men om du kan få jobbet gjort för 5000-6000kr så kör för det. Tokbilligt!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!