Peugeot 407 sw , dricker olja och ryker i huven?

zemet
14 september 2016 · 4 050 Inlägg

Byt solenoid kopplingen, tvätta rent motorn och kamremmen, skit i att byta detta.

Så hade jag gjort, det är inte helt rätt men det är enligt "ett år till" manualen:D

Är bilen så billig så är det ju lika bra att någon får fixa det svart, en stämpel i serviceboken gör ju varken till eller från på en så billig bil.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
nichole86
14 september 2016 · 49 Inlägg

zemet skrev:
Byt solenoid kopplingen, tvätta rent motorn och kamremmen, skit i att byta detta.

Så hade jag gjort, det är inte helt rätt men det är enligt "ett år till" manualen:D

Är bilen så billig så är det ju lika bra att någon får fixa det svart, en stämpel i serviceboken gör ju varken till eller från på en så billig bil.

Har pratat med en annan verkstad och då är det nog svart. Då kostnaden hamnar på 5000kr.
3000kr för reservdelar och 2000kr för arbete👍🏻

nichole86
14 september 2016 · 49 Inlägg

zemet skrev:
Byt solenoid kopplingen, tvätta rent motorn och kamremmen, skit i att byta detta.

Så hade jag gjort, det är inte helt rätt men det är enligt "ett år till" manualen:D

Är bilen så billig så är det ju lika bra att någon får fixa det svart, en stämpel i serviceboken gör ju varken till eller från på en så billig bil.

Köpte bilen för 35000kr , bara haft en ägare innan så den är i bra skick.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 september 2016 · 17 562 Inlägg

nichole86 skrev:

zemet skrev:
Byt solenoid kopplingen, tvätta rent motorn och kamremmen, skit i att byta detta.

Så hade jag gjort, det är inte helt rätt men det är enligt "ett år till" manualen:D

Är bilen så billig så är det ju lika bra att någon får fixa det svart, en stämpel i serviceboken gör ju varken till eller från på en så billig bil.

Köpte bilen för 35000kr , bara haft en ägare innan så den är i bra skick.

Spelar ingen roll om du gett en halv miljon för bilen. Bilen har ett värde i sig. Men en gyllene regel är att om reparationen kostar mer än halva dess värde så ska man ta en rejäl funderare. Ekonomiskt sett lönar det sig då inte att laga släden. Som om den kan bli lagad för cirka 8000:- så kör för det. Byta kamrem på den bilen kräver en smula mekarvana. Motorn måste lyftas ur bilen. Specialkunskap krävs. Även lite speciella verkstyg.

Men om du kan få jobbet gjort för 5000-6000kr så kör för det. Tokbilligt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rille0
14 september 2016 · 2 021 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

nichole86 skrev:

zemet skrev:
Byt solenoid kopplingen, tvätta rent motorn och kamremmen, skit i att byta detta.

Så hade jag gjort, det är inte helt rätt men det är enligt "ett år till" manualen:D

Är bilen så billig så är det ju lika bra att någon får fixa det svart, en stämpel i serviceboken gör ju varken till eller från på en så billig bil.

Köpte bilen för 35000kr , bara haft en ägare innan så den är i bra skick.

Spelar ingen roll om du gett en halv miljon för bilen. Bilen har ett värde i sig. Men en gyllene regel är att om reparationen kostar mer än halva dess värde så ska man ta en rejäl funderare. Ekonomiskt sett lönar det sig då inte att laga släden. Som om den kan bli lagad för cirka 8000:- så kör för det. Byta kamrem på den bilen kräver en smula mekarvana. Motorn måste lyftas ur bilen. Specialkunskap krävs. Även lite speciella verkstyg.

Men har du en välutrustad verkstad så kör hårt. Alltid roligt att lära sig nya saker.

nja inte riktigt, men det är ett ganska avancerat jobb kan jag hålla med om, såg att Ts fått en offert på 2000kr i arbetskostnad, skitbilligt tycker jag, skulle inte tveka en sekund med det priset.

vvt solenoiden är skitenkel att byta däremot.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
nichole86
15 september 2016 · 49 Inlägg

Jag anar lite oråd ang det billiga priset😂
När jag försökte googla på verkstaden så hade dom varken hemsida eller betyg.
Fick en offert via autobutler om deras pris och verkstad.

När jag ringer för att prata så förstår jag inte alls vad han säger.
Han sa att han hette Kalle men när jag kollade upp numret så hette han egentligen Khaled.

nichole86
15 september 2016 · 49 Inlägg

Update nu fick jag ett sms ifrån snubben på verkstaden som skriver såhär " Tyvärr! Vi kan inte jobba med vvi solenoiden som sprutar ut olja.
Vi ska avboka tid mer er.
Mvh

Hm den delen är ju den allra enklaste att byta juh" lol"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang