Däck+fälg billigt?

totte1015
13 november 2016 · 465 Inlägg

Nu är det snart dags, och måste fixa vinterdäcken till bilen.

Har en Golf GTI IV, och undrar hur pass billigt man kan komma undan utan att riskera säkerhet alltför mycket

Jag är inte den typen som drar på när jag ser att det kan vara halt, så jag behöver inte direkt det dyraste.

Men tänkte om det är billigare att beställa via nätet än hos Vianor, Mekonomen, Jojjens etc?

Dubbdäck skall jag ha.

Men vart rekommenderar ni att man kan köpa billigt?
Fälgstorleken skiter jag i, det är trots allt vinter, då är det inte lika viktigt att ha fina fälgar

ehedman
13 november 2016 · 1 966 Inlägg

På Blocket köpes det billigt.

Annars säljer bythjul, tyred, nordendäck, alven-ingvarsson, däckonline, däck365, gummihuset och många fler kompletta hjul. Detta insåg jag efter tre mikrosekunders Googlande.

Huruvida det är billigare eller dyrare än märkesverkstäder låter jag vara osagt, du får helt enkelt åka runt och be om offerter.

Senast redigerat av ehedman (13 november 2016)

totte1015
13 november 2016 · 465 Inlägg

ehedman skrev:
På Blocket köpes det billigt.

Annars säljer bythjul, tyred, nordendäck, alven-ingvarsson, däckonline, däck365, gummihuset och många fler kompletta hjul. Detta insåg jag efter tre mikrosekunders Googlande.

Huruvida det är billigare eller dyrare än märkesverkstäder låter jag vara osagt, du får helt enkelt åka runt och be om offerter.

Det var anledningen varför jag skapade tråden, just för vad folk anses ha dom billigaste.

Tänker inte åka runt och begära offerter.

Förresten, gummihuset säljer inte komplett, vad jag kan se

Senast redigerat av totte1015 (13 november 2016)

caromania Forummoderator
13 november 2016 · 9 296 Inlägg

Jag skulle säga Blocket också. Många med företagsbil får nya däck och får samtidigt möjligheten att behålla de gamla, så de säljs ganska många 1-2 år gamla uppsättningar väldigt billigt.

Annars rekommenderar jag de små OKQ8 verkstäderna som oftast ligger i anslutning till deras mackar. De känns ärliga, är kontrollerade och har säkerligen direktiv kring policy på hur de ska behandla kunderna, till skillnad från många andra verkstäder. De är ganska bra på att skaka fram hyfsat billiga däck och kan säkert även få fram fälgar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 november 2016 · 17 556 Inlägg

caromania skrev:
Jag skulle säga Blocket också. Många med företagsbil får nya däck och får samtidigt möjligheten att behålla de gamla, så de säljs ganska många 1-2 år gamla uppsättningar väldigt billigt.

Annars rekommenderar jag de små OKQ8 verkstäderna som oftast ligger i anslutning till deras mackar. De känns ärliga, är kontrollerade och har säkerligen direktiv kring policy på hur de ska behandla kunderna, till skillnad från många andra verkstäder. De är ganska bra på att skaka fram hyfsat billiga däck och kan säkert även få fram fälgar.

Vi använder vår lokala OKQ8. Mycket bra och ok pris.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
dasboot
13 november 2016 · 441 Inlägg

Det handlar ju inte om att åka iväg med utan en rivstart vid rödljusen. Utan om att kunna få stopp/göra en undan manöver när något oväntat sker.

Men blocket är nog det första stället som jag skulle kolla på eller ett vw forum

Juggen1988
14 november 2016 · 161 Inlägg

Du kan kolla här också: https://www.bildelsbasen.se/

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Mack855
14 november 2016 · 1 354 Inlägg

Köpte själv ifrån popgom i år. De kan tydligen vara sisådär med leveranser då de verkar ha sitt kontor eller vad man ska kalla det i typ Polen eller något annat land i Baltikum men mina däck var på plats på avtalad tid och det var ett helt ok pris. Billigare kunde jag inte hitta på nätet.

marcus80 Sir
14 november 2016 · 935 Inlägg

Gummihuset.se. säljer visst det komplett. Bara välja däck och fälg så löser det sig.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
PaulNewman Brum-brum!
15 november 2016 · 5 Inlägg

Däckonline har gått bra för mig. Där kan man dessutom få en 5% rabattkod just nu.
Kanske provar gummihuset nästa gång, men jag måste säga att deras hemsida är lite klottrig. tongue

totte1015
22 november 2016 · 465 Inlägg

Tackar! Det löste sig, fick fälg+däck för totalt 3000 smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang