Problemlösning Avgassystem

Sener
7 januari 2017 · 138 Inlägg

Hej.
Någon som kan lösa detta problem.
Jag har en halvsats system från simons med slutdämpare från en S80, har pratat med simons och enda skillnaden är fästets läge på själva dämparen. För att s80 är lite längre än S60.

Hur modifierar jag om så att ändröret inte sticker ut för mycket? 
här kommer länkar.

S80 dämpare:

https://s27.postimg.org/7tymbpgub/20170107_115335.jpg

S60 dämpare:

Djo
7 januari 2017 · 10 157 Inlägg

Kapa loss och svetsa fast längre ut om det skulle sticka ut för mycket.

du kan svetsa rostfritt med MIG svets.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Tobzter
7 januari 2017 · 3 145 Inlägg

Varför dubbla trådar?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Sener
7 januari 2017 · 138 Inlägg

Djo skrev:
Kapa loss och svetsa fast längre ut om det skulle sticka ut för mycket.

du kan svetsa rostfritt med MIG svets.

Du menar att jag ska kapa loss fästet komplett som sitter på ändröret? Och svetsa fast den lite längre fram?

Har du någon aning om man istället kan flytta fästet/gummiupphängningen som sitter på bilen?  Bakåt blir det då. Sitter ju med någon skruv där.

Sener
7 januari 2017 · 138 Inlägg

Tobzter skrev:
Varför dubbla trådar?

Blev fel, jag skapade inte dubbla.

Tobzter
7 januari 2017 · 3 145 Inlägg

Det går säkert men det kommer ju inte se klokt ut med att utblåset sticker ut en bra bit från kofångaren?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Djo
7 januari 2017 · 10 157 Inlägg

Sener skrev:

Djo skrev:
Kapa loss och svetsa fast längre ut om det skulle sticka ut för mycket.

du kan svetsa rostfritt med MIG svets.

Du menar att jag ska kapa loss fästet komplett som sitter på ändröret? Och svetsa fast den lite längre fram?

Har du någon aning om man istället kan flytta fästet/gummiupphängningen som sitter på bilen?  Bakåt blir det då. Sitter ju med någon skruv där.

Ja du kan säkert skruva loss och modifiera det också om du känner för det lättare att se för dig som har bilen och delarna smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Sener
7 januari 2017 · 138 Inlägg

Djo skrev:

Sener skrev:

Djo skrev:
Kapa loss och svetsa fast längre ut om det skulle sticka ut för mycket.

du kan svetsa rostfritt med MIG svets.

Du menar att jag ska kapa loss fästet komplett som sitter på ändröret? Och svetsa fast den lite längre fram?

Har du någon aning om man istället kan flytta fästet/gummiupphängningen som sitter på bilen?  Bakåt blir det då. Sitter ju med någon skruv där.

Ja du kan säkert skruva loss och modifiera det också om du känner för det lättare att se för dig som har bilen och delarna smile

Tittat närmare nu, fästet som går rakt upp går att lossa med skruven. Undra om dom säljer de andra fästet för s60 löst? Allt är ju exakt samma förutom fästet. Sitter med en 13 skruv för att höja/sänka röret, tar man ut hela skruven så släpper konsolen/pinnen.

Djo
8 januari 2017 · 10 157 Inlägg

Sener skrev:

Djo skrev:

Sener skrev:

Du menar att jag ska kapa loss fästet komplett som sitter på ändröret? Och svetsa fast den lite längre fram?

Har du någon aning om man istället kan flytta fästet/gummiupphängningen som sitter på bilen?  Bakåt blir det då. Sitter ju med någon skruv där.

Ja du kan säkert skruva loss och modifiera det också om du känner för det lättare att se för dig som har bilen och delarna smile

Tittat närmare nu, fästet som går rakt upp går att lossa med skruven. Undra om dom säljer de andra fästet för s60 löst? Allt är ju exakt samma förutom fästet. Sitter med en 13 skruv för att höja/sänka röret, tar man ut hela skruven så släpper konsolen/pinnen.

Nu hänger jag inte riktigt med men ja finns det ett annat fäste så kan det ju fungera eller så modifierar du nuvarande fäste bara smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
torsen
8 januari 2017 · 7 264 Inlägg

Varför inte byta till delar som är avsedd för din bil och passar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang