aux till en huvudenhet som inte har anux utag!

christofer_k Vorsprung durch Technik
11 juni 2007 · 2 432 Inlägg

jag har som funderat på  om de går att göra en egen auxkontakt
till en kenwood stereo  som har en cd växlar kontakt där bak  nån som vet hur man gör lr om de går enns skulle vilja göra de  har inte pengar att köpa en ny cd  mex aux;)å den stereon pelar bara upp vanliga audio cdn:/ inge mp3

pwilhelm Hewi
12 juni 2007 · 571 Inlägg

Det finns färdiga aux kontakter som ansluts till cd:ns cd-växlar uttag på bla ebay.de men säkert även hos firmor i sverige som säljer olika adapter kablage. Sedan beror det lite på vad du har för modell om det finns som passar eller inte.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
christofer_k Vorsprung durch Technik
12 juni 2007 · 2 432 Inlägg

De är gaaamal tycker då jag xD vet inte om de säljs mer . jag orkar inte åka nånstans å köpa en sån kabel då är de ju lika bra att jag köper en ny huvudenhet. hmm de är en rund kontakt med massa håll  vete fan vad den heter :S men kan ta en bild på den då  bilen kmr hem  xD

pwilhelm Hewi
12 juni 2007 · 571 Inlägg

Det är mer jobb att göra en själv än att åka och köpa en adapter samt att du ev måste ha ngt som aktiverar cd-växlar utgången eller han du växla ingång till cd-växlare nu bara att det inte händer ngt mer?

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
pwilhelm Hewi
12 juni 2007 · 571 Inlägg

Foto behöver du inte ta , det är modell beteckningen på cd:n som är intressant.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
pwilhelm Hewi
12 juni 2007 · 571 Inlägg
"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
christofer_k Vorsprung durch Technik
12 juni 2007 · 2 432 Inlägg

men på alla kablar där så är de ju bara 2 st honor ?yikes  så behöver man väll inge som aktiverar de? tänkte bara grilla cdn å löda dit en kabel så jag kan kapa i fronten så de blir en aux stereo  en hemma fixad xD

Unander Evighetsprojektist
12 juni 2007 · 216 Inlägg

christofer_k skrev:
men på alla kablar där så är de ju bara 2 st honor ?yikes  så behöver man väll inge som aktiverar de? tänkte bara grilla cdn å löda dit en kabel så jag kan kapa i fronten så de blir en aux stereo  en hemma fixad xD

Jodå det går alldeles utmärkt och du behöver inget som aktiverer den som dom sagt tidigare.

Med rätt grejer så bygger du en för några kronor på en timme max!
Istället för att köpa en för 500kr (när jag kollade för ett år sen)

Här är en bra sida som visar hur det går till

http://nodivisions.com/tech/kenwood_aux_adapter/


Den säger dock att du behöver ett 10 ohms motstånd för att aktivera aux ingången men jag använder bara ståltråd mellan.

Så allt jag behövde var en gammal lågnivåkabel och lite ståltråd. smile

Har funkat utmärkt för mig i över ett år nu smile

christofer_k Vorsprung durch Technik
12 juni 2007 · 2 432 Inlägg

TACK big_smile  där fanns allt jag behövde:P har alla såna där motstånd hemma så de lär bli fint  måste bara hitta en såndära 3,5mm honkontakt å borra i fonten tongue

christofer_k Vorsprung durch Technik
12 juni 2007 · 2 432 Inlägg

de är en kenwood  kdc-6060r

christofer_k Vorsprung durch Technik
12 juni 2007 · 2 432 Inlägg

de verkade inte fungera..kmr inge ljud å inga  nya funktioner men ifall jag kopplar spegelvänt så kmr de upp nå men endå får ja inge ljud

decib3L Körv
12 juni 2007 · 3 535 Inlägg

kolla så att du lött ordentligt smile Jobbar själv med mjuklödning så jag vet hur det går till. Se till så att du använder fluss smile Lycka till! big_smile

Truckdriving Man
christofer_k Vorsprung durch Technik
12 juni 2007 · 2 432 Inlägg

nä har inte lött fast nått  tog en aux habel med 3,5mm kontakt på ena sidan och rca hanar nå andra sidan tog bort rca kntakterna och tejpa fast järn pinnar som är lika tjocka som hålen  på din kontakten baki stereon och en järn tråd  testade förs som tirningen sen  koppla jag spegelvänt då fick jag fram  dendär disc menun
men får inte fram nå ljud :S

christofer_k Vorsprung durch Technik
13 juni 2007 · 2 432 Inlägg

n ån som vet vars jag gör fel?

Unander Evighetsprojektist
14 juni 2007 · 216 Inlägg

christofer_k skrev:
n ån som vet vars jag gör fel?

Jag tror jag hade samma problem faktiskt, tror det hade nått att göra med att bilden var spegelväng...alltså att den visade baksidan på sterion eller tvärtom...

christofer_k Vorsprung durch Technik
15 juni 2007 · 2 432 Inlägg

jo har märkt de men jag får endå inge ljud :S får fram  disc menun men inge ljud måste man akrivera nå mer så man får ljud? yikes

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang