Seg leverans från Gummihuset, nån mer drabbad?

kohler
16 juni 2007 · 671 Inlägg

kolla datum på däcken när ni får dem från gummihuset... när jag beställde av dem förra gången jag köpte fick jag 4 år gamla däck. köp från däckonline istället... färska däck och billigare dessutom

Second is the first loser
Vallås Locos
16 juni 2007 · 407 Inlägg

http://www.svenskagrossisten.se/index.php

Köp här istället, klart billigast på alla däck jag har kollat upp bland alla sidor som säljer däck på nätet.

Har bara positiva erfarenheter därifrån också, snabb leverans på de grejer jag beställde. Förra gången råkade jag trycka in en dubbelbeställning också eftersom explorerar inte fungerade bra då jag beställde. Skickade då ett mail mitt i natten om att jag ville annullera ena ordern. Ringde från jobbet på morgonen och då hade de redan fixat min beställning.

Men långa väntetider kan man nog få räkna med ibland om man köper billiga däck över nätet. Betänk alla modeller och storlekar på däck och fälgar som till exempel företaget ovan säljer. Kan vara smått omöjligt att ha stort lager av alla däck så blir det att många beställer av något lite mer ovanlig däck samtidigt kan det nog bli en hel del väntetid. Däckfirmor som säljer på nätet har nog ganska härliga sträckor och leveranstider därifrån de köper sina däck.

Bästa är väl ändå att ringa och beställa och få det bekräftat att de har så många däck/fäljar på lager som man beställer för att på så sätt på en snabb leverans. Blir det även då lång leveranstid då kan det vara dags att klaga. Annars tror jag vi får leva med att ibland blir långa väntetider om vi vill köpa billiga däck/fäljar och inga tråkiga och dyra saker som finns hos vanliga bilhandlaren.

Crappy_punkrocker
16 juni 2007 · 268 Inlägg

tog 1½ vecka när jag beställde 4fälgar och däck därifrån!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Bjork OEM <3
17 juni 2007 · 6 957 Inlägg

Crappy_punkrocker skrev:
tog 1½ vecka när jag beställde 4fälgar och däck därifrån!

Har kikat däck, fräscha!
Polarna har beställt oxå tagit mellan 3 dagar upp till 2 veckor, men med min
valiga tur tar väl det ett år! hmm

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang