vad ska man smörja kolven i bromsoken med ??

nixon89 klabbarpan
12 juni 2007 · 3 041 Inlägg

Använd cc 12 som smörjning där vetja, är ett "klistrande" smörjmedeln, rinner alltså ej väck. fungerar utmärkt!

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
ironhead volvoraggare
12 juni 2007 · 4 776 Inlägg

jonTe skrev:

ironhead skrev:
kopparpasta borde ju funka

Visst smörjer kopparpasta men var är det i den.......ja just det.....kopparflagor...
Elakt och slipande på material som är mjukare d.v.s tätningen mellan ok>kolv och på dammtätningen.
Kopparpasta skall man inte använda!

jaha men jag använde kopparpasta till min gamla bil när det kärva på glidpinnarna där bromsen sitter eller vad nu heter. och det funka skitbra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Blörke
12 juni 2007 · 191 Inlägg

Ja men på "gliden" spelar det ju ingen roll om man kletat på kopparpasta. Om du ine får in kolven bak även hur mycket du än pressar så kan det kanske vara så enkelt att du glömt skruva ut skruven till handbroms spänningen? big_smile. men att smörja kolven med är ju lätt wd-40 eller 5-56 bäst.  smörj bara upp gummit med siliconfett eller nåt efter som mjukgör gummidetaljer

Senast redigerat av Blörke (12 juni 2007)

jocke_gronberg
13 juni 2007 · 4 586 Inlägg

Blörke skrev:
Ja men på "gliden" spelar det ju ingen roll om man kletat på kopparpasta. Om du ine får in kolven bak även hur mycket du än pressar så kan det kanske vara så enkelt att du glömt skruva ut skruven till handbroms spänningen? big_smile. men att smörja kolven med är ju lätt wd-40 eller 5-56 bäst.  smörj bara upp gummit med siliconfett eller nåt efter som mjukgör gummidetaljer

vilken skruv till handbromspänningen menar du nu. har bara släppt på vajern sedan försökt skruva in

__JoCCe__
13 juni 2007 · 357 Inlägg

På saaben e de samma som på din att handbromsen går på oket. Och då sitter de en skruv på baksidan som man måste släppa på när man pressar in kolven, vet inte hur de ser ut på din men.. tongue

Heter de Lövena eller Löven??
Ripley333
13 juni 2007 · 638 Inlägg

har samma jävla problem och snart skrotar jag skiten. hur ska man kunne pressa och skruva in kolven samtidigt? låter helt omöjligt i mina ögon har försökt med allt går och lägger mig nu

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
__JoCCe__
13 juni 2007 · 357 Inlägg

Ripley333 skrev:
har samma jävla problem och snart skrotar jag skiten. hur ska man kunne pressa och skruva in kolven samtidigt? låter helt omöjligt i mina ögon har försökt med allt går och lägger mig nu

På min va de bara att lossa skruven på baksidan litegrann, sen pressa, sen skruva igen, pressa lite till osv..vet inte hur de e på din men..

Heter de Lövena eller Löven??
TobbeTT
13 juni 2007 · 948 Inlägg

när bromsarna kärva på min 240 tog jag en liten sjukhusnål med bromsvätska i och stack igenom gummidammasken för kolven och trcykte i lite och bromsvätska är bra mkt bättre än wd 40 och 5-56 attt lösa upp kärvande fastrostade bromsar mm

jocke_gronberg
17 juni 2007 · 4 586 Inlägg

Ripley333 skrev:
har samma jävla problem och snart skrotar jag skiten. hur ska man kunne pressa och skruva in kolven samtidigt? låter helt omöjligt i mina ögon har försökt med allt går och lägger mig nu

det finns verktyg på biltema för att skruva in oken bak som fungerar fin fint. ne på golf/audi/passat/skoda behöver man ej släppa på någon skruv utan bara skruva in det ändå sedan så finns det inte någon skruv att släppa på heller

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang