Hej! Jo som rubriken lyder har jag lite frågor angående diffen på min E36 325 Coupe från 1993.
Då det nu sitter svetsad diff på och då jag känner att svetsat är något extremt obekvämt att köra med och jag vill köra antingen öppen igen eller liknande bara för att kunna köra normalt. Nått extremt jobbigt att svänga med o dylikt. Allmänt irriterande helt enkelt.
Det jag funderar på är om man ska köpa sig en 325 diff som jag antar är öppen? Som ska passa på bolt on igen utan bekymmer, eller om man ska satsa på en 328 diff? Har hört från någon att de är typ lamell eller slung på dom? Hur passar de sig på en 325? Går det få på en 328 diff bolt on på en 325 eller vad behövs ändras isåfall?
Ja jag har googlat, men antagligen är jag efterbliven men hittar bara om 325 diff passar i 328, men då borde ju 328 diffen passa i 325 antar jag väll? Så tänkte bara om någon verkligen visste här så jag inte köper diffen i onödan då jag vet en som har en 328 diff till salu (han vet inte heller om den passar).
Samt när vi endå är inne på topic med diff och drivlina. Har börjat gnissla och skrapa så in i fanders från höger bak när jag svänger HÖGER! Förra ägaren trodde hjullager, men då ska det ju låta från vänster om jag svänger höger? Det är alltså enbart vid högersvängar, rakt fram låter det ibland inte alls eller bara lite vid låg hastighet, men svänger jag höger känns det som om nånting snart går av eller liknande. Där av tänkte jag byta diffen och drivaxel höger och vänster när man ändå är igång.
Tror ni det kan va drivaxel som inte riktigt sitter fast som det ska på höger sida eller lager på höger sida?
Med Vänliga Hälsningar Robin