Funderingar kring ABS-lamapa på min 9-3ss

Mhjax
18 juni 2007 · 6 Inlägg

Tjena!

Har en Saab 93 sportsedan lineair 2,0T 2003, som har har lite funderingar kring?

I morse när jag skulle sätta mig i bilen för att åka på jobbet startade jag bilen, och då började ABS och antispinn lampan och lysa och det stod "ABS- ur funktion kontakta verkstaden",

Dagen gick på jobbet, problemet kvarstor när jag åkte hem, åkte förbi verkstaden som kopplade i sin dator till bilen, men eftersom de hade fel på intsumentet så fick jag åka därifrån utan att bli klokare.. . ... ....

Men när jag skall åka ut från verkstaden så lyser helt plötsligt inte lampan? Allt är som vanligt?

SÅ nu sitter ja och funderar på vad det kan vara  för fel?
Kan det bero på att bromsbeläggen bak är lite slitna?`

Eller vad  är  det??

kan någon komma med något tips?

Bör jag ta kontakt med en annan verkstad eller bara köra till den lyser igen?

HJÄLP MIG!!!

twin_cam Smålänning
18 juni 2007 · 7 877 Inlägg

Låter som glapp i nån givare, eller att abs-ringen är rostig eller för skitig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
bumpe Lastbilsmekaniker
18 juni 2007 · 3 878 Inlägg

Rostig/skitig ring tror jag inte på (smuts påverkar inte magnetism) däremot kan det vara "sporadiskt fel" vilket är överkänslighet i styrdonet...
Anyhow, du behöver inte vara orolig om det slockade automatiskt såvida det inte återkommer...

doffen_kicker Avstängd
18 juni 2007 · 84 Inlägg

typiskt saab dåliga kontakter galapp skulle ja gissa på

Mhjax
18 juni 2007 · 6 Inlägg

ok, får köra tills problemet återupstår, var sitter den där ringen ni skriver om?

potti
20 juni 2007 · 28 Inlägg

jag hade likadant fast min ACS lampa lyste o slockande efter typ 5 min.
kunde inte ens hitta vad ACS stog för i instruktions manualen. vad står det för? någon?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang