Playstation 3

Bubbaman Byfåne
27 mars 2007 · 368 Inlägg

MeloveGolf skrev:

mjukismagnus skrev:

Kettunen skrev:
Spelat det hela helgen och det var underbart wink
Man har tillomed tvspels kontrollen som en vanlig tv kontroll. Man kan stänga av/på ps3 med kontrollen.
Man kan direkt ansluta ps3 till internät & surfa via den & ladda ner spel till hårddisken direkt.
Kontrollen vägde typ nada mot ps2
Plus att dom e trådlösa.
Den har usb kontakter så man kan koppla in Data joystick o spela med den.
Den har allt wink
Den krossar x-box 360 & nitendo wii Enligt mig wink

BRA SAGT DÄR!

ehh xbox & xbox 360 har gjort det i evigheter xbox360 har dock lite sämre mod möjligheter tycker jag men den visar vart skåpet ska stå inom undethållning i hemmet
när den tjänstgör som trådlös mediahubb funkar kanon faktiskt!

Xbox360 tog ifatt tekniken dom som är inbitna ps fans (Har själv ägt ps1)
verkar tror att ps3 är en "Revolution" xbox360 slog jag på med min trådlösa
kontroll för nästan 2 år sen 60gb hdd tja poalren för 4 år sen hade 250Gb i sin xbox 1
Xbox360 kontrollen styr även min dator om jag så vill både media center och wndows vista
Xbox360 om man vill ha allt i allo PS3 om man vill spela spel tycker jag.....

En stor skillnad är att Microsoft ska vara med och bestämma allt. Alla spel, tillbehör och dylikt ska vara godkänt av dom för att säljas.
Sony släpper sånt fritt genom att ha USB kontakter för tillbehör, du kan själv byta HD på nån sekund i PS3an.
Kolla testet när dom provar 360n och PS3 i Oblivion. Ingen laddtid på PS3an och grafiken var som att gemföra PS1 med 8bits Nintendo

Senast redigerat av Bubbaman (27 mars 2007)

MeloveGolf Vw trimmare
27 mars 2007 · 2 995 Inlägg

Bubbaman skrev:
Och ett PS3 kostar runt 10k för Sony att bygga.

den kostar 494$ Att tillverka BLU RAY kostar $125 men du får gärna förklara vad i maskinen som ksotar vad så att dom går back 4k per konsoll...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Bubbaman Byfåne
27 mars 2007 · 368 Inlägg

Dom gick själv ut med dom siffrorna och att det var anledningen till att dom sålde så få enheter i början.

MeloveGolf Vw trimmare
27 mars 2007 · 2 995 Inlägg

Bubbaman skrev:

MeloveGolf skrev:

mjukismagnus skrev:

BRA SAGT DÄR!

ehh xbox & xbox 360 har gjort det i evigheter xbox360 har dock lite sämre mod möjligheter tycker jag men den visar vart skåpet ska stå inom undethållning i hemmet
när den tjänstgör som trådlös mediahubb funkar kanon faktiskt!

Xbox360 tog ifatt tekniken dom som är inbitna ps fans (Har själv ägt ps1)
verkar tror att ps3 är en "Revolution" xbox360 slog jag på med min trådlösa
kontroll för nästan 2 år sen 60gb hdd tja poalren för 4 år sen hade 250Gb i sin xbox 1
Xbox360 kontrollen styr även min dator om jag så vill både media center och wndows vista
Xbox360 om man vill ha allt i allo PS3 om man vill spela spel tycker jag.....

En stor skillnad är att Microsoft ska vara med och bestämma allt. Alla spel, tillbehör och dylikt ska vara godkänt av dom för att säljas.
Sony släpper sånt fritt genom att ha USB kontakter för tillbehör, du kan själv byta HD på nån sekund i PS3an.
Kolla testet när dom provar 360n och PS3 i Oblivion. Ingen laddtid på PS3an och grafiken var som att gemföra PS1 med 8bits Nintendo

HAHAHAHAHA

USB har jag 4 st närmare bestämmt HD/PAL/NTSC byter jag snabbare än 1sek
Grafiken skiljer inte mkt kan jag ju tala om för dig lille vän grafikkortets utförande är dock olika xbox360 har bättre lightning och ps3 bättre texturer men det skiljer inte natt och dag

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Bubbaman Byfåne
27 mars 2007 · 368 Inlägg

HD = Hårddisk. Sitter en vanlig 2.5" i PS3an som du kan byta utan att plocka isär enheten.
Och ta en titt på en HD tv så ser du skillnaden i grafik.

MilleN
27 mars 2007 · 9 108 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Bubbaman skrev:
Och ett PS3 kostar runt 10k för Sony att bygga.

den kostar 494$ Att tillverka BLU RAY kostar $125 men du får gärna förklara vad i maskinen som ksotar vad så att dom går back 4k per konsoll...

Du kan ju börja räkna på utvecklingskostnad också så kan jag lova att dom går back, så lång tid som det tagit att få ut den. Skulle tro att det är så dom räknat.
Samma sak inom bilindustrin ibland, ni minns väl rubrikerna om att SAAB förlorade pengar på varje såld 9-3, löaningen är dock såklart inte att sälja mindre.

Har inte provat varken Xbox360 eller PS3, men jag skulle välja PS3 alla dagar i veckan, den är dock för dyr i mina ögon och där har Xboxen lite övertag...

Senast redigerat av MilleN (27 mars 2007)

Sandman
27 mars 2007 · 873 Inlägg

MilleN skrev:

MeloveGolf skrev:

Bubbaman skrev:
Och ett PS3 kostar runt 10k för Sony att bygga.

den kostar 494$ Att tillverka BLU RAY kostar $125 men du får gärna förklara vad i maskinen som ksotar vad så att dom går back 4k per konsoll...

Du kan ju börja räkna på utvecklingskostnad också så kan jag lova att dom går back, så lång tid som det tagit att få ut den. Skulle tro att det är så dom räknat.
Samma sak inom bilindustrin ibland, ni minns väl rubrikerna om att SAAB förlorade pengar på varje såld 9-3, löaningen är dock såklart inte att sälja mindre.

Har inte provat varken Xbox360 eller PS3, men jag skulle välja PS3 alla dagar i veckan, den är dock för dyr i mina ögon och där har Xboxen lite övertag...

Tycker också PS3an är hiskeligt dyr. (Inte bara i pengar. Utan faktiskt i vad du får för dem jämfört med vad du annars kan få för samma pengar.)
Minns när konsolerna började kosta 2-3000+ och att jag tyckte det var för dyrt redan då med tanke på vad en dator kostade.

Nu kostar en dator ännu mindre i jämförelse (nästan gratis), och en konsol ännu mera.

Men skulle jag välja skulle jag självklart ta Sony PS3 över M$ Xbox.

Inte bara fördommar, utan erfarenheter av andras XB/XB360 jämfört med egna PS2:an då.
The lesser of two wevils.


Väntar bara på att M$ ska sätta in pop-up reklam in-game i spelen du redan betalat 800kr stycket för. Heh.
"Congratulations on making it to the next level. Please fill in this survey to progress to the next level. Punch the monkey to get to bonus round! Please insert credit card to enable soundtrack. Enter your one-time-use-only code to install game user files to hardrive."

Don't get mad, get even.
Bojjan
22 juni 2007 · 132 Inlägg

Jag måste bara fråga en sak. Till X-box kan man ju vara olaglig och ladda hem spel m.m. Finns samma möjlighet till PS3? Inte för att JAG skulle göra det. Bara undrar rent generellt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang