Köpråd: 60k

Evildan
27 april 2018 ·

Merde!!
Öppet i morgon igen, 10-13 enligt hemsidan.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 april 2018 · 17 556 Inlägg

Evildan skrev:
Merde!!
Öppet i morgon igen, 10-13 enligt hemsidan.

Och ring innan ni åker. En personlig kontakt innan är bra. Dessutom vet de att ni kommer.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
27 april 2018 ·

AudiJ skrev:
https://www.blocket.se/hassleholm/Audi_A3_1_8_TFSI_78912578.htm?ca=23_11&w=1

A3:or är schyssta bilar med grym komfort.

Golf är snuskigt populära. Väldigt snarlika A3:or, dock inte samma premiumkänsla. Men detta innebär också att du får en nyare modell med lägre mil för samma pengar.
https://www.blocket.se/kristianstad/Vol … 11&w=1

Eller en GTI kanske? 200 hästar är aldrig fel. wink
https://www.blocket.se/kristianstad/Vol … 11&w=1

AudiJ skrev:
Missade helt att ni vill ha automat. Ni får mer bil för pengarna om ni satsar på manuell, automatare tenderar att ligga högre i pris.

TS söker ekonomisk pålitlig automatväxlad  bil att bruka under sina studier. TS är inte mekintresserad eller sugen på att ha bilen på verkstaden särskilt ofta. Du vet ju som tidigare A3 ägare hur mycket arbete och pengar du lade ner på den under det året du hade den innan du olyckligtvis lade den i diket, jag är glad att du inte skadade dig givetvis. Du valde ju dessutom bort VAG helt av ekonomiska skäl och köpte en franskdesignad Toyota istället iom din Peugeot 107, en förbaskat bra transportlåda.

Evildan
27 april 2018 ·

Hybrid_ skrev:

Evildan skrev:
Merde!!
Öppet i morgon igen, 10-13 enligt hemsidan.

Och ring innan ni åker. En personlig kontakt innan är bra. Dessutom vet de att ni kommer.

Ja för sjutton, inte kul att komma dit och bilen är såld eller utlånad.
Håller tummarna att det är ett passande objekt.

Kekk
27 april 2018 · 45 Inlägg

Evildan skrev:

Hybrid_ skrev:

Evildan skrev:
Merde!!
Öppet i morgon igen, 10-13 enligt hemsidan.

Och ring innan ni åker. En personlig kontakt innan är bra. Dessutom vet de att ni kommer.

Ja för sjutton, inte kul att komma dit och bilen är såld eller utlånad.
Håller tummarna att det är ett passande objekt.

Nej, vi lärde oss från detta sad

Kekk
28 april 2018 · 45 Inlägg

Åkte upp och test körde. Fanns lite små reper men inga större. Körde en liten rundan, kändes helt ok. Inga större problem.


Dock fanns det en liten reva i klädseln, men fick med nya. Fram hjulen var gränsfall. Så drog ner priset till 34. Annars känns det som en helt okej första bil.

Chefen fanns inte på plats så måste vänta tills onsdag för att hämta den dock...

Senast redigerat av Kekk (28 april 2018)

Evildan
28 april 2018 ·

Kekk skrev:
Åkte upp och test körde. Fanns lite små reper men inga större. Körde en liten rundan, kändes helt ok. Inga större problem.


Dock fanns det en liten reva i klädseln, men fick med nya. Fram hjulen var gränsfall. Så drog ner priset till 34. Annars känns det som en helt okej första bil.

Chefen fanns inte på plats så måste vänta tills onsdag för att hämta den dock...

Det låter bra och grattis till förstabilen!
Du har aldrig väntat så ivrigt på en onsdag misstänker jag.
Däck finns det bra och prisvärda att köpa på nätet.
Däck365
Däckonline
Alven och Ingvarsson
Brukar ligga bäst till prismässigt enligt min erfarenhet.

Kekk
28 april 2018 · 45 Inlägg

Evildan skrev:

Kekk skrev:
Åkte upp och test körde. Fanns lite små reper men inga större. Körde en liten rundan, kändes helt ok. Inga större problem.


Dock fanns det en liten reva i klädseln, men fick med nya. Fram hjulen var gränsfall. Så drog ner priset till 34. Annars känns det som en helt okej första bil.

Chefen fanns inte på plats så måste vänta tills onsdag för att hämta den dock...

Det låter bra och grattis till förstabilen!
Du har aldrig väntat så ivrigt på en onsdag misstänker jag.
Däck finns det bra och prisvärda att köpa på nätet.
Däck365
Däckonline
Alven och Ingvarsson
Brukar ligga bäst till prismässigt enligt min erfarenhet.

Tack, all hjälp jag fått här har gjort mycket.

Haha, ja, det suger ju röv att ta bussen 2h, komma 10min efter de stängt, åka upp dagen efter och ägaren finns inte på plats för att göra ägarbytet. Men men, vad ska man göra...



En fråga till er som vet; Fram däcken kommer att behövas bytas helst idag. De var verkligen på gränsen till 1.6mm, men de där bak var cirka 4-5mm skulle jag gissa på.

Föreslår ni att jag köper 4 nya eller att jag köper 2? Om det bara är 2, så köper jag nog 2 nya på onsdag och byter ut dem istället för att beställa. (Eftersom de tar cirka 1 vecka innan däcken kommer hem, sen ska jag hitta tid att byta ut dem osv), känns lite på gränsen att köra omkring med däcken i 1-2 veckor.

Senast redigerat av Kekk (28 april 2018)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 april 2018 · 17 556 Inlägg

Kekk skrev:

Evildan skrev:

Kekk skrev:
Åkte upp och test körde. Fanns lite små reper men inga större. Körde en liten rundan, kändes helt ok. Inga större problem.


Dock fanns det en liten reva i klädseln, men fick med nya. Fram hjulen var gränsfall. Så drog ner priset till 34. Annars känns det som en helt okej första bil.

Chefen fanns inte på plats så måste vänta tills onsdag för att hämta den dock...

Det låter bra och grattis till förstabilen!
Du har aldrig väntat så ivrigt på en onsdag misstänker jag.
Däck finns det bra och prisvärda att köpa på nätet.
Däck365
Däckonline
Alven och Ingvarsson
Brukar ligga bäst till prismässigt enligt min erfarenhet.

Tack, all hjälp jag fått här har gjort mycket.

Haha, ja, det suger ju röv att ta bussen 2h, komma 10min efter de stängt, åka upp dagen efter och ägaren finns inte på plats för att göra ägarbytet. Men men, vad ska man göra...



En fråga till er som vet; Fram däcken kommer att behövas bytas helst idag. De var verkligen på gränsen till 1.6mm, men de där bak var cirka 4-5mm skulle jag gissa på.

Föreslår ni att jag köper 4 nya eller att jag köper 2? Om det bara är 2, så köper jag nog 2 nya på onsdag och byter ut dem istället för att beställa. (Eftersom de tar cirka 1 vecka innan däcken kommer hem, sen ska jag hitta tid att byta ut dem osv), känns lite på gränsen att köra omkring med däcken i 1-2 veckor.

Om du har 4mm bak och får 10mm fram kan ESP (Antisladdsystemet) få ett frispel då hjulen rullar olika fort. Jag vet inte hur känslig en äldre S40 är men det kanske någon kan svara på? Evil..?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang