Bmw 330ci E46 Kopplingsproblem HJÄLP!

sarjue
13 maj 2018 · 43 Inlägg

hej tänkte kolla med er som är duktig med bilar. jag har ju en bmw 330ci e46 som något är galet på, som ni kanske vet vad det kan vara. Det är så att när jag har bilen igång och trycker ner kopplingen går det inte att lägga i växel (typ som att den inte kopplar ur) och vill driva frammåt när jag försöker lägga i 1:an. Har bytt slavcylinder och luftat kopplingen och jag har inte något läckage och jag har tryck i kopplingssytemet. och nu har jag ingen aning om vad jag ska prova eller göra. så jag tänkte att någon som kan mycket kanske vet eller har något tips?

Ford Fiesta "St150" (2005)
Jesper328
13 maj 2018 · 2 400 Inlägg

Ja... Om slavcylindern rör sig som den ska så skulle jag nog tippa på rasad tryckplatta.
Det kanske går att plocka bort slaven och kika in genom det hålet.

Up the RA
sarjue
13 maj 2018 · 43 Inlägg

Jesper328 skrev:
Ja... Om slavcylindern rör sig som den ska så skulle jag nog tippa på rasad tryckplatta.
Det kanske går att plocka bort slaven och kika in genom det hålet.

Hmm okej😥 några tips på hur jag tar reda på det utan att plocka ner lådan? Eller måste jag ner med den?🙂

Ford Fiesta "St150" (2005)
Jesper328
14 maj 2018 · 2 400 Inlägg

Nu är det typ 6 år sedan jag hade ner lådan på en BMW av samma årgång, men jag tvekar på att det finns inspektionshål i sprängkåpan.
Det smidigaste skulle nog kanske vara att ta en inspektionskamera, ta bort slaven, och sedan slinka ner med kameran och kika runt.
Sådana kameror finns för runt tvåhundringen på t.ex Mrtuning, eller 50kr från Kina.

Det är inte blött på mattan under kopplingspedalen?

Men ja, jag hade nog kört med kameran eller tagit ned lådan.
Inte så jädra bökigt, man behöver bara 693 förlängare. big_smile

Up the RA
sarjue
14 maj 2018 · 43 Inlägg

Jesper328 skrev:
Nu är det typ 6 år sedan jag hade ner lådan på en BMW av samma årgång, men jag tvekar på att det finns inspektionshål i sprängkåpan.
Det smidigaste skulle nog kanske vara att ta en inspektionskamera, ta bort slaven, och sedan slinka ner med kameran och kika runt.
Sådana kameror finns för runt tvåhundringen på t.ex Mrtuning, eller 50kr från Kina.

Det är inte blött på mattan under kopplingspedalen?

Men ja, jag hade nog kört med kameran eller tagit ned lådan.
Inte så jädra bökigt, man behöver bara 693 förlängare. big_smile

Okej okej, nej inte blött någonstans, men har fått tips om att det skulle kunna vara någon plast plutt som slaven ska trycka emot som kan va sliten eller pajj?

Ford Fiesta "St150" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang