Larm - Köpa och installera själv

Mafghan
25 juni 2007 · 353 Inlägg

Tjah!

Är inne på å köpa ett larm till bilen. Vill ha ett hyfsat billigt larm som inte är omöjligt att installera!

Tänkte bara höra med er, vad ska man tänka på? Behöver egentligen inga onödiga funktioner så som fjärrstart av motorn, gps-spårning osv..

Bara fjärren ser någolunda cool ut och att man kan larma på/av utan att rikta fjärren mot bilen (IR?)

Hittade denna: http://www.blocket.se/vi/11063156.htm?ca=15_s

Är det något att ha? Det är väl runt de priserna jag kollar, helst lite billigare!

Tacksam för svar av er som installerat larm själva.. Ni andra får ju också svara om ni kan/vill big_smile

Enjoy....
JonasPLind
25 juni 2007 · 820 Inlägg

Det viktigaste är att fjärren ser cool ut!!! big_smile
Jag har några skabbiga träimitationer sad

pz_racing VAG entusiast
25 juni 2007 · 277 Inlägg

Mafghan skrev:
Tjah!

Är inne på å köpa ett larm till bilen. Vill ha ett hyfsat billigt larm som inte är omöjligt att installera!

Tänkte bara höra med er, vad ska man tänka på? Behöver egentligen inga onödiga funktioner så som fjärrstart av motorn, gps-spårning osv..

Bara fjärren ser någolunda cool ut och att man kan larma på/av utan att rikta fjärren mot bilen (IR?)

Hittade denna: http://www.blocket.se/vi/11063156.htm?ca=15_s

Är det något att ha? Det är väl runt de priserna jag kollar, helst lite billigare!

Tacksam för svar av er som installerat larm själva.. Ni andra får ju också svara om ni kan/vill big_smile

Jag tror att det larmet är bra. Köpte mitt larm och centrallås på Conrad.se
Larmet: http://shop.conrad.se/cgi/websale6.cgi? … d%2fmd5%7d

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Mafghan
25 juni 2007 · 353 Inlägg

ok, installerade du det själv? Var det svårt? Saker å tänka på? Funderar starkt på å köpa ovan larm, men får se hur det blir, man vill ju gärna kunna installera det själv sen också....

Ni som har erfarenhet får gärna berätta om den..

Enjoy....
pz_racing VAG entusiast
25 juni 2007 · 277 Inlägg

jag fick hjälp av farsan och det stod förklarat på bra svenska så att man förstod hur man skulle göra.

Senast redigerat av pz_racing (25 juni 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Garic
25 juni 2007 · 539 Inlägg

det brukar inte vara nån problem med installation men vad vill du ha för larm? bara en fjärr och en siren eller med startspärr?
läste på annonsen: "150m räckvidd", glöm det! Du ska ha max 10 meter räckvidd annars alla dina grannar kommer snart veta frekvensen till fjärren smile

Mafghan
26 juni 2007 · 353 Inlägg

hmm vet inte exakt vad det är jag vill ha.. startspärr har jag redan... sånt som fjärrstart av motorn skiter jag egentligen i.. men det larmet jag länkade till är typ det billigaste jag hittat...

Enjoy....
_Milli_
26 juni 2007 · 144 Inlägg

På tradera brukar dom auktionera ut billiga larm, vet dock inte hur dom är men du kan ju kanske kolla där..

Mafghan
26 juni 2007 · 353 Inlägg

sant, har börjat kolla där lite... Får se vad det blir. Thor är ju ett populärt märke verkar det som...

EDIT: Nån som vet nån firma i gbgområdet som installerar larm? Och vad det kostar ca?

Senast redigerat av Mafghan (26 juni 2007)

Enjoy....
haxer Proljece?
26 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Larm sad nee då får väl skaffa ett också nu bud på det med nya högtalar grejerna big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Mafghan
26 juni 2007 · 353 Inlägg

haxer skrev:
Larm sad nee då får väl skaffa ett också nu bud på det med nya högtalar grejerna big_smile

Fattar inte vad du försöker säga smile

Senast redigerat av Mafghan (26 juni 2007)

Enjoy....
flowex
26 juni 2007 · 24 Inlägg

BRL.SE och MDS.SE installerar larm.. MDS har några bra på sin hemsida.

to be the best, you must beat the best!
bumpe Lastbilsmekaniker
27 juni 2007 · 3 878 Inlägg

Garic skrev:
det brukar inte vara nån problem med installation men vad vill du ha för larm? bara en fjärr och en siren eller med startspärr?
läste på annonsen: "150m räckvidd", glöm det! Du ska ha max 10 meter räckvidd annars alla dina grannar kommer snart veta frekvensen till fjärren smile

Moderna larm har kopieringsskydd på radiosignalen, ingen granne vet frekvensen.
Förresten, mkt märkliga grannar du har som sitter och avlyssnar frekvenserna till larmfjärren...

Mafghan skrev:

haxer skrev:
Larm sad nee då får väl skaffa ett också nu bud på det med nya högtalar grejerna big_smile

Fattar inte vad du försöker säga smile

Han hade ny stereo så han ville upplysa om att han kanske borde köpa larm han me. Tack för upplysningen tongue

Senast redigerat av bumpe (27 juni 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang