Finansiera bilen och skaffa sponsorer!?

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
27 juni 2007 · 1 632 Inlägg

Berätta här om era erfarenheter om hur ni finansierat era projekt och hur ni skaffat sponsorer.
Hur skaffar man sponsorer och hur mycket är de villiga att lägga ut? vad sponsrar de och sponsrar de vilka som helst? berätta här!

Squadron
27 juni 2007 · 1 833 Inlägg

Jag knegar, får lön och prioriterar. Inga sponsorer sad

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
haxer Proljece?
27 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Tror inte alla bolag är så sugna på att direkt sponsra en okänd människa bättre att dra igång ett projekt själv sen vinna en massa priser och sedan börja göra ett till projekt sponsrat smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
MilleN
27 juni 2007 · 9 108 Inlägg

Har aldrig brytt mig om att fråga om mer än rabatter på 15% typ. Vill inte behöva ha massa klistermärken på bilen, betalar hellre några hundringar extra.. Sedan är det inte alltid man får rabatt alls smile

Angående helspons (att få gratisprylar) är det riktigt svårt om man har en originalbil och har en vision men aldrig byggt något förut. Företagen vet mycket väl att det ofta blir sämre resultat än väntat och att det tar längre tid.. Tror knappt det är någon av de stora namnen som fått spons på sitt första bygge.

Det bästa är ju helt klart att ha kontakter, eller att kunna smöra och snacka väl för sig. Bara att åka och snacka med lite firmor och berätta vad man har på gång.

iceled
28 juni 2007 · 14 Inlägg

som sagt bara att jobba och prioritera, jag har jobbat i ca 5 år och aldrig haft semester, lagt ut en kvarts miljon på bilen och det är värt varenda krona

Mitsubishi Lancer evo V "Swedenring" (1998)
TMW-Performance Avstängd
28 juni 2007 · 914 Inlägg

Det är ingen sport med sponsring

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang