Lite ös i traktor

Ibanezman Skåning
21 mars 2006 · 739 Inlägg

Jo, om man kan få det svinbilligt av nån
man känner, en 740/760 turbo är ju gärna
lite slitna vid det här laget, dom är väl dyrare
i försäkring också?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
mr:speed
21 mars 2006 · 51 Inlägg

porta å plana toppen å r-kam e d enda:P

jag Gasar tills det rasar
Livin_Loud
22 mars 2006 · 4 Inlägg

Har du peningan sö går du te halvarsson racing. da kan du få kräm i traktorn

Ibanezman Skåning
22 mars 2006 · 739 Inlägg

Vart ligger det då?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
IMÅP4CT
23 mars 2006 · 36 Inlägg

Du kan ju säga vilken motor som sitter i 740in finns ju båda b230e b230f b234f b230k
men du kan ju plana porta topp extraktor grenrör 2.5" system insattsfilter annan kamaxel balansera och lätta alla delar. Eller så gör du det lättaste du köper en turbo bil. Och varför ha massa hästar i en traktor?

Master-J tekniker
23 mars 2006 · 88 Inlägg

Hej, all typ av trimmning är trist nog kostsam. Att som du "Ibanezman" säger plugga avgasrening medför att bilen inte klarar SBP. Ett bättre avgassystem skadar dock aldrig. Att plana toppen ger dig högre kompression men kräver också högoktanig soppa annars spikar motorn lätt. Mitt förslag till dig är innebär inte speciellt höga kostnader men kan funka väl så bra som trimmning.
Låna mammas badrumsvåg och ta sedan bort så mycket som möjligt av vikt på / i bilen. Bör finnas ca 250 kg som egentligen är onödiga i en 740. Att samtidigt noga kontrollera hjullager, bromsar mm så att inte de agerar broms hjälper. PÅ 60 talet kallades detta fenomen Grupp 1 trimmning inom rally o racing.

Ibanezman Skåning
27 mars 2006 · 739 Inlägg

Motorn är en b230e, k-jetronic. Du har rätt "Master-J" om avgasreningen,
men jag är bara tvungen att testa, dessutom så är bilen nybesiktigad
Jag har testat att ställa upp tändningen igår och motorn blev fan så
mycket rappare på gasen, den går även bättre nu, folk har varnat mig
för spikningar när man exempelvis laborerar med tändning eller turbotryck,
men i det tändsystemet som min 740 har så finns det en knacksensor,
ställer inte den ner tändningen automatiskt om motorn börjar spika?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Turbomatte Lackerare/Rekondare
19 maj 2006 · 834 Inlägg

Ibanezman skrev:
Jag tänkte så här: 2,5-tumsrör hela vägen med extraktorgrenrör
och 2 simonsdämpare, plugga all avgasrening, öppet filter, byta
till 531-topp som i så fall skulle planas, portas lite och bestyckas med
exempelvis en h-kam och att lätta svänghjulet. Hur mycket skulle det göra?
Motorn är en b230e, alltså mekaniskt insprutning.

Ska göra precis samma sak men ska med byta kolvar och stakar fixa dit turbo ventiler och sätta på ett f sprut, har inhandlat allt och en marin kam

PureLuck Mental retard :D
19 maj 2006 · 98 Inlägg

gå in på http://www.kgtrimning.com/ där hittar du allt du kan tänkas behöva för att skrämma upp din bil till det du vill ha

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???
dr_weber Senator
19 maj 2006 · 323 Inlägg

mr:speed skrev:
porta å plana toppen å r-kam e d enda:P

kul å ha en kam i en gat bil som inte går under 3000r.p.m:S

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
loffe007
2 juli 2007 · 905 Inlägg

hmm b230e.. sätt en snörpex på vacuum slangen till egrn då är det enkelt att ta bort till besiktning.

om du skippar allt du nu nämt du funderar på att sätta dit så har du ju råd med där turbon för 1400:- och då får du ut betydligt mycket mer effekt än vad du kan få på en sug motor med dom ingreppen du ska göra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang