Hur dyrt är det att foliera ett tak? ca ??

granadadr
11 april 2020 · 7 294 Inlägg

har en röd mongo kombi med taklucka,, tycker det ser förjävligt ut med en mörk blaffa på taket,, så tänkte foliera det svart smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
torsen
11 april 2020 · 7 264 Inlägg

En fråga även jag är intresserad av svar på.

Marcus_89 Biltokig elektriker
11 april 2020 · 3 352 Inlägg

Beror på hur stor ytan är och om du vill lämna in eller göra det själv. Åk till närmaste dekorfirma och fråga.  2-4000kr, kanske mer. Men beror som sagt mycket på hur stor ytan är och om det annat monterat på taket. Då blir det en del extrajobb med skärning osv.

granadadr
11 april 2020 · 7 294 Inlägg

mm köper folien på vn vinyl 3m kostade 1369:- för 300x152 cm,, så räcker ju med råge smile samt man får köpa cuttape wink kostar ca 500:- men är ju frågan vad arbetet ev går på ?? vill ju ej lägga ut 7-8000 på ett tak tot  wink

Senast redigerat av granadadr (11 april 2020)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 april 2020 · 13 750 Inlägg

du fixar med lätthet att foliera ett tak själv..  gjort det på någon golf mk2 och det var plätt lätt.. blev riktigt bra konstigt nog fast jag aldrig gjort det förut

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
torsen
11 april 2020 · 7 264 Inlägg

Growe skrev:
du fixar med lätthet att foliera ett tak själv..  gjort det på någon golf mk2 och det var plätt lätt.. blev riktigt bra konstigt nog fast jag aldrig gjort det förut

Gjorde du det själv?
Såg för några år sedan på när 4 personer folierade en MB E-klass.
De började med taket.
Alla 4 höll i var sitt hörn av folien.
Hur gör man det ensam?

Niknar
11 april 2020 · 199 Inlägg

Kostar ca 400 kr/m (150 cm bredd). Ja det går att göra själv, har gjort det på en CLK men jag rekommenderar det inte det var ett rent h-e. Se till att det ar varmt inne eller sol om du står ute. En rakbladskniv, filtklädd skrapa och en hårtork. Rekommenderar att ni är minst fyra händer.

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
granadadr
11 april 2020 · 7 294 Inlägg

Niknar skrev:
Kostar ca 400 kr/m (150 cm bredd). Ja det går att göra själv, har gjort det på en CLK men jag rekommenderar det inte det var ett rent h-e. Se till att det ar varmt inne eller sol om du står ute. En rakbladskniv, filtklädd skrapa och en hårtork. Rekommenderar att ni är minst fyra händer.

mm lejer bort det wink pluss man ska ha cuttape, wink  så det blir snygga linjer vid sidorna smile

torsen
12 april 2020 · 7 264 Inlägg

granadadr skrev:

Niknar skrev:
Kostar ca 400 kr/m (150 cm bredd). Ja det går att göra själv, har gjort det på en CLK men jag rekommenderar det inte det var ett rent h-e. Se till att det ar varmt inne eller sol om du står ute. En rakbladskniv, filtklädd skrapa och en hårtork. Rekommenderar att ni är minst fyra händer.

mm lejer bort det wink pluss man ska ha cuttape, wink  så det blir snygga linjer vid sidorna smile

Vad är "cuttape"?

granadadr
12 april 2020 · 7 294 Inlägg

torsen skrev:

granadadr skrev:

Niknar skrev:
Kostar ca 400 kr/m (150 cm bredd). Ja det går att göra själv, har gjort det på en CLK men jag rekommenderar det inte det var ett rent h-e. Se till att det ar varmt inne eller sol om du står ute. En rakbladskniv, filtklädd skrapa och en hårtork. Rekommenderar att ni är minst fyra händer.

mm lejer bort det wink pluss man ska ha cuttape, wink  så det blir snygga linjer vid sidorna smile

Vad är "cuttape"?

sk skär tejp,, man lägger den på bilen FÖRE man folierar,, sen  så drar man i en typ ståltråd,, så skär den exakt,, och utan att repa lacken iom den skär uppåt smile  man använder ej kniv wink

https://www.youtube.com/watch?v=FknbgFr … rt_radio=1

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang