Stötigt med 18" till V40?

Rubbster Rekondare
2 juli 2007 · 236 Inlägg

Jag var lika osäker som dig i början.. har nu köpt 18" å har 225/35/18 på mina det tar inte i skärmkanterna vid fullt rattutslag.. går hur bra som helst. Du bör inte ha 40" å sänka bilen då tar det garanterat i. Men har du 17" fälgar så e det inga problem.
Kolla min bil så ser du hur det ser ut med 18".
Mvh

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!
jonatk Smart chimps talk Swedish
2 juli 2007 · 289 Inlägg

Rubbster skrev:
Jag var lika osäker som dig i början.. har nu köpt 18" å har 225/35/18 på mina det tar inte i skärmkanterna vid fullt rattutslag.. går hur bra som helst. Du bör inte ha 40" å sänka bilen då tar det garanterat i. Men har du 17" fälgar så e det inga problem.
Kolla min bil så ser du hur det ser ut med 18".
Mvh

Så du menar att om jag kör med 225/35/18 så kommer jag inte kunna sänka bilen runt 30-40mm? eller menar du att jag inte kan sänka om jag kör med 40 profils däck?

Tack för svaret smile 18" blir det definitivt, får bara hitta något sätt att övertala far på tongue ska nog inte vara några problem, eller jo lite... han tycker ju att 17" är snyggt och 18" bara överdrivet,     men jag säger så stort som det går ska de va! smile

Rubbster Rekondare
3 juli 2007 · 236 Inlägg

Du kan kanske sänka den 35mm men du ska ju kunna ha folk i baksätet med.. har man "tunga" polare så kan det ta i. eftersom jag har nivåreglering på min bil så tar det i med 40 profil. Kör du med 17" fälgar så är det absolut inga problem med att det ska ta i någonstans med varken 35 el 40 profil.

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!
JonasPLind
3 juli 2007 · 820 Inlägg

Varför mäter du inte på din bil med fullt rattutslag åt bägge hållen hur mycket du har till godo med dom nuvarande däcken? neutral

jonatk Smart chimps talk Swedish
3 juli 2007 · 289 Inlägg

wh0re skrev:
Varför mäter du inte på din bil med fullt rattutslag åt bägge hållen hur mycket du har till godo med dom nuvarande däcken? neutral

ingen aning..... försökt mäta diametern på däcken men jag tänkte helt fel så det blev att fråga här smile eftersom många har s/v40...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang