Hej
I ett sista desperat försök till att någonsin få denna förbannelse till bil att fungera skriver jag nu här.
En m50b25 med m52b25 topp (då den andra var sprucken, som de flesta..) Redan innan jag bytte topp pendlade tomgången konstant. Nu går den upp och ner tills jag justerar gasspjället/vajern lite, då brukar den stå stadigt ett tag tills den till slut dör. Fick upp felkoder på motortempgivare, och då jag fick byta plats på den ena givaren (pga att där bara är en givare på m52 toppen) och sätta den på ena kylarslangen för att få temp till instrumenthuset, tänkte jag att jag kanske blandat ihop kontakterna. Och det hade jag troligen, men inte hjälpte det. Denna gången dog den när jag gasade. VARJE gång bilen dör startar den inte igen föränn jag brytit strömmen och låtit den stå ett tag. Oftast dör den när den är varm.
Sätter jag handen för så jag täcker cirka halva luftmassamätaren går den jämnt för övrigt.
Lite smått och gott jag gjort/bytat/provat: Bytat slangar, bytat termostat, bytat LMM, ta bort tomgångsventil och täcka igen alla ställen där det kan läcka vakuum och köra VVT till catchcan, kört med startspray lite överallt inga läckage, bytat ventilkåpspackning, bytat stift, spridartätningar, packningar till insuget, och säkert mer..Även fått felkod "101 Effektsteg Cylinderbank 2" som jag inte riktigt förstår vad det betyder.. Den går bra när den väl går jämnt (vilket brukar vara typ 10 minuter).
All hjälp uppskattas, då jag snart lär sätta bilen i lågor eller tappa förståndet helt