Volvo 945 ltt 1997

945ltt0
23 maj 2021 · 19 Inlägg

tjena på er, kan hänt så att downpipen på 940n min lossna och hade inte direkt ork eller tid till att sätta dit den igen så jag körde några mil utan den, men olyckligtvis så när jag körde en gång så small det till lite och då börja turbon sluta ladda helt, men det kom ingen vit/blå rök eller något sånt, så kollade först wastegaten om det var den som hade lossnat, och det var den, så jag satte dit den igen men fortfarande inget ladd. Nån som vet vad som är problemet?

Brådhis * Voff voff *
23 maj 2021 · 10 299 Inlägg

Trimma940 skrev:
tjena på er, kan hänt så att downpipen på 940n min lossna och hade inte direkt ork eller tid till att sätta dit den igen så jag körde några mil utan den, men olyckligtvis så när jag körde en gång så small det till lite och då börja turbon sluta ladda helt, men det kom ingen vit/blå rök eller något sånt, så kollade först wastegaten om det var den som hade lossnat, och det var den, så jag satte dit den igen men fortfarande inget ladd. Nån som vet vad som är problemet?

Lite rörigt, men din downpipe lossnade, du orkade inte sätta dit den igen utan fortsatte köra och då small det till och wastegaten lossnade och nu har du inget laddtryck...?

Låter ju spontant som något mer sannolikt lossnade... Normalt sett ramlar varken downpipe eller wastegate av under körning, så troligen behöver nog fler saker än dessa skruvas fast. smile

Följ tryckslangar och vakumslangar och kolla så att allt verkligen sitter på plats.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang