Volvo V50 1.6D

Jakob-W
5 mars 2022 · 28 Inlägg

Hej allihopa tänkte bara fråga om man kan se någonstans vad man ska ha för laddtryck har en 1.6 D motor med 110hk.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 mars 2022 · 13 749 Inlägg

kopplar du upp den med en vättig dator så brukar man få fram är och börvärdet på laddtrycket.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 mars 2022 · 17 516 Inlägg

Jag fick upp laddet med en enkel ELM327 och appen Tourqe. Provat på en ny bil förvisso.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 mars 2022 · 13 749 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jag fick upp laddet med en enkel ELM327 och appen Tourqe. Provat på en ny bil förvisso.

kunde du köra är och bör samtidigt .. aldrig testat en Elm    på min obdeleven kan jag ta upp det i telfonen eller stereon (android stereo)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 mars 2022 · 17 516 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag fick upp laddet med en enkel ELM327 och appen Tourqe. Provat på en ny bil förvisso.

kunde du köra är och bör samtidigt .. aldrig testat en Elm    på min obdeleven kan jag ta upp det i telfonen eller stereon (android stereo)

Har också Andriod-stereo. Den visar live-data när man kör. ELM då.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 mars 2022 · 13 749 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag fick upp laddet med en enkel ELM327 och appen Tourqe. Provat på en ny bil förvisso.

kunde du köra är och bör samtidigt .. aldrig testat en Elm    på min obdeleven kan jag ta upp det i telfonen eller stereon (android stereo)

Har också Andriod-stereo. Den visar live-data när man kör. ELM då.

men får du upp båda värdena samtidigt annars är det ju lite jobbigt smile   
för bör och är värdet kan ju i värsta fallet skilja en del tex vid laddtryck läckage osv

sen om dom är optimerade så ser man ju bara det nya bör  värdet
så vad den visar orginal då är ju svårt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang