Rekommendera youtube kanaler för bilmeck

DennisCA
13 september 2022 · 264 Inlägg

Jag kan börja:
https://www.youtube.com/channel/UC6JPmJ … XPWr3EvJnw

Fitzee's fabrications tycker jag är guld värt då det gäller tips & tricks gällande plåtarbete på bilar och med enkla verktyg dessutom. Skapar komplicerade delar med invecklade geometri på sätt som gör att man går "aaaahh" då man tittar. Väldigt bra lärare.

Jag gillar kanalen för det är inte en såndär kanal där man bara tittar på folk som gör överproducerade videos med dyr utrustning och efter man sett videon vet man ingenting om hur man ska göra det som dom gjorde i videon för de var mest bara en skrytvideo istället för att försöka lära ut nåt.

Känslan jag får efter att ha sett på dessa videos är typ att det där kan jag också göra.

På engelska förstås, här är en video som jag tycker väldigt hjälpsam då jag själv jobbat med samma områden på min bil tidigare. Varning, han gör långa videos, oftast runt en timme, men jag tycker det är ett bra tecken att dom inte känns för långa ändå.




----
Hoppsan inlägget kom i fel sektion, har sagt åt moderatorerna dom ska flytta det...

Senast redigerat av DennisCA (13 september 2022)

Saab 900 "Turbo T16" (1990)
granadadr
13 september 2022 · 7 300 Inlägg

jag följer en som heter Allan Howart  skruvar Mondeo hela dagarna smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Mossan1
13 september 2022 · 2 879 Inlägg

"Rainman Ray" lägger upp videos nästan dagligen med div jobb.
Ganska underhållande.

Kan också rekomendera "Watch Wes Work". Inte bara bilar utan traktorer, lastbilar, mm, mm,

Ingen av dom gör några egentliga "hur-man-gör-videos" men dom filmar jobbet imponerande bra.

granadadr
13 september 2022 · 7 300 Inlägg

Mossan1 skrev:
"Rainman Ray" lägger upp videos nästan dagligen med div jobb.
Ganska underhållande.

Kan också rekomendera "Watch Wes Work". Inte bara bilar utan traktorer, lastbilar, mm, mm,

Ingen av dom gör några egentliga "hur-man-gör-videos" men dom filmar jobbet imponerande bra.

ja han hade jag ju glömt,, följer honom med,,  klick smile

jaka54
13 september 2022 · 5 813 Inlägg

Rainman Ray följer jag dagligen!
Mustie 1 är också  bra fast han inte meckar med bilar och motorcyklar  direkt (bara  ibland ) men det som gör dessa två till så bra kanaler är deras pedagogiska sätt ...och att de inte har en massa skitsnack och jobbig musik.

trubbelturbo
13 september 2022 · 1 466 Inlägg

ChrisFix gillar jag.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
mallesoft
13 september 2022 · 56 Inlägg

Oj! det finns massor ju, men några jag gillar är ju Mackans garage https://www.youtube.com/c/MackansGarage
och Mustie1 https://www.youtube.com/c/mustie1/videos
och Rich rebuilds https://www.youtube.com/c/RichRebuilds/videos

+ många mer man småkollar på, Autodocs repvids är bra....

peteran
14 september 2022 · 36 Inlägg

Jag försökte klippa ut endast de prenumerationer på YouTube som har direkt med bilmek att göra. De var inte så fruktansvärt många till slut så jag låter alla vara med. En del har nämnts redan och kommer att följa denna tråd för MER saker att följa. big_smile

autodoc.co.uk
283 000 prenumeranter - 3 719 videor
AUTODOC online workshop – a guide to DIY car repair. Do you want to know how to repair a car and replace consumables yourself? Watch car repair tutorials from AUTODOC. We offer thousands of car repair instructions, making spare part replacement easy. Do you want to become a hobby mechanic? Learn from our experts in car part replacement.

Broken Quattros
1 930 prenumeranter - 60 videor
I'm not a professional vlogger, or video editor, this is just a way to document the progress on my projects and keep me motivated and working on them. I clearly love old (1995 and earlier) Audi 5 cylinder quattros, follow me on my random journeys. @broken_quattros on instagram

ChrisFix
9,12 mn prenumeranter - 374 videor
Learn how to fix your own car with my easy to follow, step-by-step how to style videos for both beginners and experts. Save money, know the job is getting done properly, and feel great after you fix your own car! I publish new videos around every 10 days so stay tuned! I take a lot of pride in my "How to" videos because I like to help others learn how to fix their car. I film, edit and publish each video on my own. They are concise with all of the essential information so anyone can follow along and fix their car from beginners to experts. I have had many viewers comment and let me know how I have taught them how to fix their car themselves and save them $$$ and I love it! Comment, like and subscribe! Let me know what you think! Also, you can follow me on Facebook, Twitter, and Instagram to get updates, quick-tips, and ask questions (links below) ChrisFix LLC 2018

Dylan McCool
530 000 prenumeranter - 252 videor
Want to see some awesome cars? Be sure to subscribe and enjoy. Instagram: @dylanmccool Facebook: Dylan McCool on YouTube

Junkyard Digs
856 000 prenumeranter - 177 videor
Real cars. Real people. Real content.

Junkyard Mook
215 000 prenumeranter - 21 videor

Mustie1
627 000 prenumeranter - 1 535 videor
I am a life long fan of all things powered, lets turn some wrenches on rusty junk and see if we can bring them back to life on the cheap.

Rainman Ray's Repairs
424 000 prenumeranter - 562 videor
Hi everyone! I'm glad you're here. I'm a career automotive and light & medium duty truck technician. I've been in the business for nearly 20 years. My goal here is to share with you repairs and diagnostics that I find interesting. Hopefully I can guide you through some steps or give insight if you're performing a similar repair, or just find this sort of thing interesting. I'm here to share with you what mechanic life sends my way on a daily basis. I've got good times bad times and a few laughs in the shop. Thanks for stopping by and I hope you enjoy! Never stop learning, every problem is an opportunity to learn the solution. And don't forget to Have a Great Day! I'll see you in the comments! Mailing Address: Rainman Rays Repairs 4411 Bee Ridge Road #305 Sarasota, Fl 34233 Email: CODED FOR BOTS RainmanRaysRepairs@ (the google mail address) .com You can also click the "ABOUT" Tab on desktop to view contact info for the email link

The Old Car Channel
67 500 prenumeranter - 95 videor
Enjoying the cars of the past while living in the modern era! Doing my part to keep the love for classics alive on and on the road, one car at a time! This page is NOT dedicated to Mustangs only! We have a love for all makes classic! You will see every make, Ford, Dodge, Chev, etc on this page at one point or another! Most of the videos on specific cars are ones we currently own, or have owned at one point in time! Don't be scared... Scroll around and click that video that catches your eye! Enjoy the page! Cheers, Mike

Throttle Stop Garage
39 800 prenumeranter - 114 videor
Welcome to TSG - This channel will be a chronicle of my efforts in my little garage. The current build is a 1966 Volvo Canadian (Amazon/122) and I'll cover each step as I attempt to transform this car from good to great.

ThunderHead289
263 000 prenumeranter - 582 videor
simply a compilation of my automotive activities and my attempts to inform others about things that are seldom mentioned on youtube.

Turnin Rust
508 000 prenumeranter - 48 videor
Small town business owners Wyatt and Lance Bush, team together to form Kravened Kustoms. A father and son duo scavenging the web along with the northeast Texas woods in search of rusty relics. While buying and building on a budget they recreate and preserve hidden patina, giving each one a story of its own. Chasing their passion, they're giving the past a future, saving lost dreams one vehicle at a time. With the help from God, these guys are Turnin Rust!

Watch Wes Work
204 000 prenumeranter - 293 videor
I fix things. I build things. I do things. Sometimes I film it. Send us a postcard: WatchWesWork P.O. Box 106 Fulton, IL 61252

granadadr
14 september 2022 · 7 300 Inlägg

jag följer junkyards och Vicegrip med,, ganska fantastiskt att dem kan ta en bil som stått ute på en äng i 30 år å sen KÖRA hem

mallesoft
14 september 2022 · 56 Inlägg

granadadr skrev:
jag följer junkyards och Vicegrip med,, ganska fantastiskt att dem kan ta en bil som stått ute på en äng i 30 år å sen KÖRA hem

Ja det är  coolt som FN när sådana lirare, som drar igång en motor som stått still i, ja  säg då 30 - 50-70 år, minns inte vilken kanal jag var inne på, det gänget drog upp en stridsvagn som stått still sedan WWII, 2 dagar senare körde de den
.....fan imponerande

peteran
15 september 2022 · 36 Inlägg

Något som hjälpt mig mycket är tekniska ordlistor för att översätta termer.

Svenska <-> Engelska

Finska <-> Engelska

Det som saknas är slanguttryck och sånt som man får lära sig på annat sätt.

DeMeester
18 september 2022 · 26 Inlägg

Seriously series och steamwally för land rover ägare

Fredrik_M Freude am fahren
18 september 2022 · 429 Inlägg

Förutom de som redan nämnts så följer jag även dessa.

B is for build Bygger alla möjliga bilar, renoverar just nu en Toyota Supra
M539 Restorations Renoverar BMW
Superfast Matt Har byggt en teslakonverterad Jaguar Mark V och bygger nu bil för hastighetsrekord
Rennch Bygger nu tillbaka en Porsche 911 tävlingsbil till gatbil med Subaru motor
Urchfab Har byggt en Ford Anglia driftbil med bottenplatta, motor och drivlina från en Mazda Miata.

Senast redigerat av Fredrik_M (18 september 2022)

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
jaka54
18 september 2022 · 5 813 Inlägg

Allan Willyard rekommenderas om man gillar motorcyklar!
han bygger om två cylindriga hojmotorer till 4cyl och 6cyl med enkla verktyg och  tar en 12cyl Dodge Vipermotor och bygger in i en hojram, proffsigt minst sagt!
https://www.youtube.com/watch?v=I-Xr1bm … enMillyard

Senast redigerat av jaka54 (19 september 2022)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang