Hur monterar jag kjolpaket?

Knazper
9 juli 2007 · 24 Inlägg

En liten fråga:

Om man beställer ett kjolpaket inkl.fram o bak -spoiler, hur fäster man sedan dessa i chassit? Upphängning eller hur gör man? Finns det fästen på det befintliga chassit?

Hur gör man sen, för jag antar att kjolpaket kommer olackade? Ska man slipa och spackla dem innan man skickar iväg dem på lack? Vilka papper och vilket spackel ska man använda?

Om man vet vilken färgkod bilen har, kan man få de nylackade delarna i samma lackfärg, eller är det svår att få till samma färg?

Vore tacksam för lite svar, lite nybörjare på dessa grejer :p

Det var bättre förr när män var män, kvinnor var kvinnor och fikus en krukväxt!
Widowmaker
9 juli 2007 · 1 112 Inlägg

i regel så passar ett kjolpaket till 98% men oftast får du improvisera med det där att fästa dem. Min front var till min bil men fick ändå kapa en liten snutt här å där för att få det att passa. Om du tar bort orginal front å bak så kan du inte räkna med att du kan använd dom vanliga fästpunkterna.
Angående färgen, när du får hem sakerna så är dom alltid olackade så tipset är att du kör dem raka vägen till lacken när du kollat upp färgkoden på din bil så dom får samma nyans. ser änna skumt ut om man chansar en nyans som ser (ögonmått) samma ut.
En riktigt lackfirma kan alltid få tag i orginal lacken(färgkoden) har dom inte hemma så beställer dom.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
FireTraXX DFFL
9 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Även om man har färgkoden så är det inte säkert att det blir 100%-igt, men det går att polera upp till en grym likhet.
Så bli inte för rädd om färgerna inte passar perfekt när du får tillbaka sakerna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Akka
9 juli 2007 · 1 174 Inlägg

jag har också en fråga för ska börja dra i gång mitt projekt lite nu dock så kommer jag ej beställa kjolpaketet förs i vinter ^^ men vad kostar det ca att få det lackat? å vad kostar det om man vill få det monterat?   OBS! behöver inte ha några spydiga kommentarer utan ge mig lite ca summor smile

mvh tobbe!

Decibel
9 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Akka skrev:
jag har också en fråga för ska börja dra i gång mitt projekt lite nu dock så kommer jag ej beställa kjolpaketet förs i vinter ^^ men vad kostar det ca att få det lackat? å vad kostar det om man vill få det monterat?   OBS! behöver inte ha några spydiga kommentarer utan ge mig lite ca summor smile

mvh tobbe!

Beroende på bil så är de lite olika med monteringen, men räkna med mellan 1000-5000kr för montering av ett kit. Eller säg som så, minst 300kr i timmen kommer dom ta, allt annat är svarta pengar och då står du där utan garanti eller nada vid ev. trubbel.

FULLGAS Mångsysslare
9 juli 2007 · 303 Inlägg

PROVMOTERA är de första man ska göra när man får hem paketet så att allt stämmer, gör de inte de får man rätta till de ,'

så man vet att de till 100% passar när man får de från lack // fullgas

Senast redigerat av FULLGAS (9 juli 2007)

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
toro
9 juli 2007 · 9 Inlägg

gör det färdigt innan lack. med hål och allt  utom nätet. skicka det sen till lacken så får du inte några vita kanter . plus att det är lättare att sätta dit nät  efter lack.

Audi a4 1,8 (1996)
warwicke
9 juli 2007 · 45 Inlägg

offtast får man vad man betalar för, plast grejer av kända firmor brukar passa bäst och billiga glasfiber paket brukar passa sämst men är skapligt lätta att modda.

T4-din dröm, min verklighet............
Knazper
11 juli 2007 · 24 Inlägg

Någon som vet om man måste slipa o spackla på grejerna när dem kommer hem? Vilka slip papper ska man ha då? Måste man spackla oxå?

Det var bättre förr när män var män, kvinnor var kvinnor och fikus en krukväxt!
Erick
11 juli 2007 · 4 767 Inlägg

Jag har detaljerat beskrivet i bild och ord hur det gick till när jag monterade kjolpaketet på min bil. Ofta passar det inte rakt på utan eget tänkande och modifiering krävs..

Klicka i länken i min signatur för att komma till min projekttråd.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang