Oseriös felsökning?

spillolja
11 september 2023 · 4 026 Inlägg

linnealinnea skrev:
En liten uppdatering om hur det gick.

Idag lämnade jag in bilen igen och bad dem kolla på den ordentligt. Nu ringde dem och berättade att de har skickat in ett förslag till försäkringen om att byta växellådan, vilket skulle kosta 120000kr. Så nu blir det nog skrot av bilen…

Väldigt tråkigt att jag lagt 15000kr på bromsar som nu hamnar på skroten. Får se sen vad dem säger om det.

om det blir inlösen så tag inte det fösta budet , begär omprövning och bifoga kvittot för bromreparationen fram (och även andra reparationer av betydelse)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
granadadr
11 september 2023 · 7 290 Inlägg

byt verkstad wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Brådhis * Voff voff *
12 september 2023 · 10 280 Inlägg

linnealinnea skrev:
En liten uppdatering om hur det gick.

Idag lämnade jag in bilen igen och bad dem kolla på den ordentligt. Nu ringde dem och berättade att de har skickat in ett förslag till försäkringen om att byta växellådan, vilket skulle kosta 120000kr. Så nu blir det nog skrot av bilen…

Väldigt tråkigt att jag lagt 15000kr på bromsar som nu hamnar på skroten. Får se sen vad dem säger om det.

120000:-...? För att byta växellåda? Det är ju ett helt galet pris! Du måste ju byta verkstad innan den här historien ballar ur totalt!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
uhlin
12 september 2023 · 2 834 Inlägg

Har läst igenom tråden nu. Och som sagt, byt verkstad till nån som vet vad de håller på med. Uppenbarligen gör inte nuvarande verkstad det.

Börjar byta bromsar hejvilt och 120.000 för byte av växellåda.

Low
12 september 2023 · 3 313 Inlägg

Byt verkstad...

viccoA
12 september 2023 · 3 110 Inlägg

Var bor du, kanske någon kan rekommendera en seriösare verkstad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang