6 puck eller 4 puck sinter lamell?

Pontus0
14 oktober 2023 · 5 Inlägg

Hej

sökte runt på lameller då jag ska trimma bilen lite, kommer ha ca 250hk och har m47 så tänkte köpa antingen 4 puck eller 6puck lameller till orginal tryckplatta för att länga penga på viktigare saker. Ska köra på väg men även drifta på bana.

Vilket hade ni rekommenderat?

Jesper328
15 oktober 2023 · 2 384 Inlägg

Sinter på 250hk är lite överkurs skulle jag säga.
En MYCKET bättre lösning är att köpa värre tryckplatta och sedan köra med en ny originallamell.

En ofjädrad sinter är inte speciellt kul att åka på gata med heller för den delen.

Up the RA
Pontus0
15 oktober 2023 · 5 Inlägg

Jesper328 skrev:
Sinter på 250hk är lite överkurs skulle jag säga.
En MYCKET bättre lösning är att köpa värre tryckplatta och sedan köra med en ny originallamell.

En ofjädrad sinter är inte speciellt kul att åka på gata med heller för den delen.

Ja sålänge det inte slirar koppling när jag dumpar så är jag nöjd.

granadadr
15 oktober 2023 · 7 295 Inlägg

för den LILLA effekten kör på organisk lamell, har haft 4 puckad sinter,, INTE kul, jag har det på min busbil, men är tyvärr ett måste sad

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Mossan1
15 oktober 2023 · 2 851 Inlägg

250hk är inte problemet det är Nm som kräver koppling.

Orginalgrejer brukar ofta klara av trimmet, men inte förarna...

Så lamellen blir nog inte svaga länken.
Ditt redan slitna DMF blir nog inte långlivat med kopplingsdumpar....

Senast redigerat av Mossan1 (15 oktober 2023)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 oktober 2023 · 13 754 Inlägg

tryckplatta till en b230et är nog perfekt ihop med organisk lamell..  som sagt är dessa 4 och 6puckade lameller en total jävla mardröm att köra förstör hela känslan..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang