Volvo 850

NollKoll69
16 oktober 2023 · 49 Inlägg

Tjena, bytte precis startmotorn på min 854 automat och nu lyser de 2 lampor, ena är pilen uppåt alltså nått med växellådan och andra är motorelektroniken har jag för mig. Finns de något som kan ha en lösning eller ide på va de kan vara!!!

NollKoll69
16 oktober 2023 · 49 Inlägg

NollKoll69 skrev:
Tjena, bytte precis startmotorn på min 854 automat och nu lyser de 2 lampor, ena är pilen uppåt alltså nått med växellådan och andra är motorelektroniken har jag för mig. Finns de något som kan ha en lösning eller ide på va de kan vara!!!

Provkörde sen och den går hackigt å

Mossan1
16 oktober 2023 · 2 836 Inlägg

Jag skulle lossa batteriet en stund igen och sen återansluta och se.

Startmotorn eller dess anslutningar har inget med växellådan att göra, men datanätverket kan få problem likt en hemdator så det behöver en reboot.
Kanske var dålig batterispänning vid återanslutningen, eller bara osis.

Du inte lossat något annat som du nu har glömt att återansluta?  Eller kanske lossat av misstag rent av.

NollKoll69
16 oktober 2023 · 49 Inlägg

Mossan1 skrev:
Jag skulle lossa batteriet en stund igen och sen återansluta och se.

Startmotorn eller dess anslutningar har inget med växellådan att göra, men datanätverket kan få problem likt en hemdator så det behöver en reboot.
Kanske var dålig batterispänning vid återanslutningen, eller bara osis.

Du inte lossat något annat som du nu har glömt att återansluta?  Eller kanske lossat av misstag rent av.

Löste de genom att dra av och på tändningen 5 ggr. Vet inte vad problemet var men nu är de klart iaf!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang