Volvo XC60 -12 accelererar dåligt

dreewz
7 oktober 2023 · 6 Inlägg

Tjenare!

Har en XC60 D3 2012:a manuell diesel som krånglar. Tankmätaren slutade fungera så jag körde efter trippmätaren, men tråkigt nog så fick jag soppa torsk med bilen för ca 2 veckor sedan. Nu i efterhand så går bilen att köra någorlunda men problemet är att den accelererar dåligt jämfört med tidigare då den var rapp och pigg. Nu är det mer som att den går "trögt", jag kan köra över 110km/h utan problem fast de tar ju ett litet tag att komma upp dit så tänkte kolla om någon här vet vad som skulle kunna tänkas vara fel? Bytte bränslefilter idag, men bilen går lika trögt. Har dessutom inga felkoder eller liknande heller....  Ska även tillägga att jag märker inga "ryck" eller svajigheter på varvmätaren eller något sådant.

Mvh

Senast redigerat av dreewz (7 oktober 2023)

dreewz
18 oktober 2023 · 6 Inlägg

Hojt! Fortfarande inte fått bukt på problemet. Kollade LMM idag och ryckte ur kabeln med bilen igång, fick ingen annorlunda tomgång/varvtal på bilen. Ska inte bilen gå "skit dåligt" om man rycker LMM när den är igång? Kan de vara så att LMM är paj eftersom de ej blev nån skillnad när man röck kabeln? Och jag blir lite fundersam om den skull vara trasig, varför jag inte har nån motorlampa lysande.

Brådhis * Voff voff *
18 oktober 2023 · 10 287 Inlägg

Är du säker på att du inte har några felkoder? Är bilen utläst med Volvo-specifik felkodsläsare?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
dreewz
19 oktober 2023 · 6 Inlägg

Brådhis skrev:
Är du säker på att du inte har några felkoder? Är bilen utläst med Volvo-specifik felkodsläsare?

Tack för svar! Nej tror inte  de var specifikt för Volvo.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang