Ska sälja bilen om en timme - akut hjälp

TaxiBenz
10 januari · 130 Inlägg

Jag har bara del 1 av det senaste registreringsbeviset, men jag har del 1 och del 2 av det förra registreringsbeviset. Kan jag använda del 2 av den förra registreringsbeviset för att sälja bilen nu? Och nej, jag kan inte göra det digitalt eftersom det är en taxibil som ska säljas. Ägarbytet måste fyllas i på del 2.

Senast redigerat av TaxiBenz (10 januari )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 januari · 17 523 Inlägg

Tyvärr. Senaste del 2 ska användas. Något som är daterat tidigare fungerar inte. Sorry...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 januari · 17 523 Inlägg

Titta på "fråga på annat fordon" och se när senaste Del 2 är skickat. Det med detta datum ska användas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
TaxiBenz
10 januari · 130 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Titta på "fråga på annat fordon" och se när senaste Del 2 är skickat. Det med detta datum ska användas.

Där står det faktiskt samma datum som på del 2 som jag har. Märkligt. Varför skickar de bara en ny del 1?
Nåväl, då kan jag sälja bilen nu alltså.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 januari · 17 523 Inlägg

Det ska du kunna göra! Lycka till! Återkom sen så vi får höra!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
TaxiBenz
10 januari · 130 Inlägg

Jag var lite för het på gröten. Bilen måste först avregistreras som taxi.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari · 17 523 Inlägg

Segt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang