SLS lampa lyser

Luc1441
28 januari · 2 Inlägg

Hej, igår hade mitt bilbatteri dött eftersom att jag glömde stänga av tändningen när jag satt i bilen. När jag väl skulle starta bilen så dog startade ej bilen, efter några försök med att starta bilen så försökte jag istället knuffa igång den men det fungerade ej. Därefter stog det på instrumentpanelen att jag bör kontakta en verkstad men efter c:a 10 minuter senare så testade jag en sista gång och bilen startades. Efter att bilen sattes igång så började min SLS lampa (instrument panelen säger ”fel på krockkudde”) helt plötsligt att lysa gult och jag förstår inte vad problemet är, bilen har ej krockat eller något det var bara batteriet som dog? Vad ska jag göra, måste jag besöka bilverkstad för att fixa detta problem? Har hört att en tidigare vän fick problem med sin SLS lampa och det kostade flera tusen. Känns lite trist att betala flera tusen för airbags när bilen ej har krockat

Har en Volkswagen polo 2020

Mack Forum- och sitemoderator
28 januari · 26 151 Inlägg

Ladda upp batteriet ordentligt och återkom om lampan fortsätter att lysa.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Luc1441
28 januari · 2 Inlägg

Mack skrev:
Ladda upp batteriet ordentligt och återkom om lampan fortsätter att lysa.

När du säger ladda, menar du köra runt med bilen för isåfall gjorde jag det, körde på E4 i c:a 30 minuter då jag var påväg hem men lampan släcktes fortfarande inte

Mack Forum- och sitemoderator
28 januari · 26 151 Inlägg

Luc1441 skrev:

Mack skrev:
Ladda upp batteriet ordentligt och återkom om lampan fortsätter att lysa.

När du säger ladda, menar du köra runt med bilen för isåfall gjorde jag det, körde på E4 i c:a 30 minuter då jag var påväg hem men lampan släcktes fortfarande inte

När jag säger ladda så menar jag med en batteriladdare, och i flera timmar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mossan1
28 januari · 2 828 Inlägg

Tråkiga med airbagvarningar är att dom aldrig går i ej aktiv och släcker varningar Som tex motorlampa, ABS lampa, osv. Måste raderas via OBD.

Förklarar du läget skulle jag tro en verkstad bara läser ut felkod och raderar för att se. Är dom stelbenta vill dom ha felsökningskostnad och då ska du nog söka dig till mindre verkstad eller bekant med VCDS eller OBD eleven och släcka själv.
Varningar kan sättas felaktigt av låg spänning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang