Placering samt fäste av raggarplanka i audi A4 B9 avant

Leparrain74
31 mars · 2 Inlägg

Hej!
Har i skrivande stund ett par Rockford fosgate 2x12 i mitt bagage.
Saknade lite mellan register så har nu beställt en raggarplanka. Bass habit SPL84 med 4 stycken 8” middar.
Min fråga är, Vart bör jag placera den? Samt hur kan jag fästa den stabilt utan att borra/skruva något i inredningen?


Mvh

Hemmamek
31 mars · 185 Inlägg

Alt 1. Fäst på en hylla som är fäst ovanpå baslådan?
Alt 2. Bygg en hylla så att de sticker upp ovanför sätena.

Det är två alternativ jag funderar på i min A4 B6. Om du gör det ena eller andra (eller nå helt annat) så skriv gärna här, har inte bestämt mig själv nämligen.

Pi Just another freak in the freak kingdom
4 april · 378 Inlägg

Nackdelen med att ha en raggarplanka på den platsen är att man får lite sämre bas. Men är det något du kan leva med (dvs inte tävlar och jagar db) så funkar det prima. Har sett många bra och dåliga installationer, vanligast är vinkeljärn eller liknande skruvat i baslåda och planka.

Tänk på rejäla fästen för en planka blir tung om det skulle ske en kollision. Törs inte svara på exakt hur kraftigt det behövs för att klara av det, men personligen hade jag plockat ur middarna och skruvat den i baslådan inifrån och sedan slängt i middarna igen.

Nackdelen då är dock om du ska plocka ur den ofta så är det mer jobb. sedan kan man bygga och klä några paneler som täcker sidorna om tex plankan är bredare än baslådan, då blir det ett renare intryck av installationen.

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang