Anmärker besiktningen på dessa sprickor i vindrutan?

jaka54
21 april · 5 766 Inlägg

Men stanna upp lite nu!
Inte kommer ett försäkringsbolag ifrågasätta om jag vill uppgradera från bara trafikförsäkring till halvförsäkring?! -De tjänar ju på det!

spillolja
21 april · 4 033 Inlägg

Tja  om man går från  trafik till halv eller halv till hel med ett redan skadat fordon och nyttjar den så blir det en rejäl brakförlust för bolaget, eller så uppdagas det och bolaget krävet åter utbetald ersättning, därav att bolaget vill se kärran innan uppgradering av försäkring

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Lucif3r
21 april · 2 219 Inlägg

Byt bolag... ¯\_(ツ)_/¯

Muskelbil
21 april · 374 Inlägg

jaka54 skrev:
Men stanna upp lite nu!
Inte kommer ett försäkringsbolag ifrågasätta om jag vill uppgradera från bara trafikförsäkring till halvförsäkring?! -De tjänar ju på det!

Tänk ett varv till
Själv klart vill försäkringsbolaget veta att bilen inte har några befintliga skador som en halvförsäkring ersätter när det ökas från trafikförsäkring till halvförsäkring
De förlorar pengar på den affären om dom behöver betala för en skada som en trasig vindruta
Det är därför en halvförsäkring är dyrare än en trafikförsäkring eftersom det ingår dyrare reparationer  .

Hur tänkte du när du föreslog att fråge ställaren skulle göra så??
Du har fortfarande inte svarat på den frågan

Hemmamek
21 april · 185 Inlägg

Intressant om de är så, de vill ju aldrig se bilen då man köper den och tecknar försäkring. Samma problem för dem finns ju då.

Hur är det om man byter bolag?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 april · 17 524 Inlägg

Hemmamek skrev:
Intressant om de är så, de vill ju aldrig se bilen då man köper den och tecknar försäkring. Samma problem för dem finns ju då.

Hur är det om man byter bolag?

Byta bolag kan bara göras på förfallodagen. 1 gång per år. Ställa av bilen några dagar löser problemet. Ägarebyte löser det med. Men jag har ju aldrig gjort något sådant roll

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang