audi 100 2.8L V6 -92. skit eller nåt att satsa på?

nijo
13 juli 2007 · 58 Inlägg

är inne på att köpa en audi 100 2.8 liters V6 och undrar vad ni har för erfarenheter av dom? den har gått ca 22500 mil. hört att topparna går på dom och att dom drar massor med bensin? så vad stämmer och vad stämmer inte?
säg gärna om det är nåt mer ni vet!

tack på förhand=)

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!
zoopåse
13 juli 2007 · 1 171 Inlägg

Det är en stabil bil. Drar mycket bensin, jodå ca 1.25L om man kör ganska fort. Flera liter om man kör jättefort.smile Den är tung (särskillt quattro) vilket gör den stabil, tyst och lite seg i låga farter.

Se upp med bussningar och oljeläckage. Servopumpen kan läcka tex. Kolla så att kamremmen är bytt, den är väldigt dyr att byta.

Kolla även bromsarna/bromsskivorna, för de kan vara slitna om den gått så långt iom att det är en tung bil.

Den kan lätt bli dyr i drift så räkna med att inköpspriset är den lilla biten.

haxer Proljece?
13 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Inte deras bästa bil. En del strul med motorn.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
nijo
13 juli 2007 · 58 Inlägg

haxer skrev:
Inte deras bästa bil. En del strul med motorn.

på vilket sätt strul?

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!
nijo
13 juli 2007 · 58 Inlägg

jag behöver snabba svar för eventuellt handlar jag vid löning isåfall så jag vill höra allt=)
så alla som säger att dom drar 0.9 i normal körning ljuger?

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!
zoopåse
13 juli 2007 · 1 171 Inlägg

På landsväg i max 110 utan att du bromsar så mycket och om den inte har quattro kan jag tänka mig att den drar 0.9. Det är rätt normalt för stora bilar med V6.

TT-Avant
13 juli 2007 · 6 851 Inlägg

zoopåse skrev:
På landsväg i max 110 utan att du bromsar så mycket och om den inte har quattro kan jag tänka mig att den drar 0.9. Det är rätt normalt för stora bilar med V6.

Det får jag ju nästan ner min S6a i (0.92). Då är det både quattro och större motor. Förmodar att min är lite tyngre oxå..?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
sexy_d
15 juli 2007 · 665 Inlägg

jag har en audi 80 v6 , fan vad dem år, jag e helt nöjd!! bara kolla med busningar!!
smile

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang