Volvo 142

Dj_funky
28 november 2005 · 121 Inlägg

Okey låter bra hmm hur lyckas man ? kör 7,5mil:S

Okey låter bra har meckat mycket moppe och lite kross, så bil har det blivit lite av men borde väll klara det får väll ta hjälp av brorsan om det skiter sig wink

Tack för hjälpen

Herr_Karlsson
28 november 2005 · 21 Inlägg

Plana toppen 3mm, k/d-kam, en weber36/36 alt. ett par gamla mod, av su förg, extraktor och 2,5-3" avgas. då har du nog ca 120-140hk. www.kgtrimning.com här hittar du delar och fler tips...

Dj_funky
28 november 2005 · 121 Inlägg

mycket bra sida det där tack så mycket vad är ett par gammla mod av su förextraktor ?

badblack
29 november 2005 · 40 Inlägg

jag har en kg steg 4 topp till b20 liggandes i bra skick du kan få för en tusing

Volvo v 70 (1999)
Dj_funky
29 november 2005 · 121 Inlägg

Kan ju ställa en fråga då ? Kommer topen göra någon skilnad om jag byter till k-kam  och någon effekt slutrör ?

Eller måste jag då byta förgasare också ?

Herr_Karlsson
30 november 2005 · 21 Inlägg

Om du ska ha en steg 4 topp så bör du minst ha en s-kam,kg-5 kam eller dyligt och dubbla 45/48:or. Annars så e risken för att du bara får onödigt hög bränsleförbrukning. Dubbla su är ett par förgasare som satt på B20 "sport" motorn, och finns i två utföranden. och dom äldre modellerna är bättre för trimmning. (enligt kg volvotrimning). Extraktor är ett trimm grenrör som ger högre effekt.

Dj_funky
1 december 2005 · 121 Inlägg

okey trimmningen blir förmodligen till sommaren har inte hunnit byggt klart en ramp till det stora garaget en så får jag tag i förgasare så köper jag toppen. Känner många osm kör folckrace så ska höra runt där. tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang