Motorn dör när bilen är varm :S hjälp!!

Jakobszon Audi Mekaniker!
19 juli 2007 · 28 Inlägg

Hej jag har en saab 9000CD T16-89 och när man är ute och kör så den blir varm så slocknar den? ibland kan det hjälpa att pumpa på gasen så startar den igen annars måste jag vrida på nyckeln igen. den startar oftast lätt efter att den har stannat men ibland blir den jävligt svårstartad? någon som har samma problem eller någon som kan säga vad som kan vara fel på bilen.

hanomag
19 juli 2007 · 410 Inlägg

bränslepumpen ? bränsle pumpsrelä ?

Copyright @ Rybbs Production
Rehn_78
19 juli 2007 · 70 Inlägg

ja skulle tippa på tomgångs motorn. ja vet att de låter som tok men den styr soppan beroende på om de e varmt eller kallt.

Volkswagen Golf GL "MK1" (1983)
Rehn_78
19 juli 2007 · 70 Inlägg

eller luftmasse mätaren.

Volkswagen Golf GL "MK1" (1983)
Jakobszon Audi Mekaniker!
19 juli 2007 · 28 Inlägg

Okej smile men luftmasse mätaren är det inte för den har jag bytt tongue men ska testa tomgångmotorn och se vad som händer big_smile

Larsson_Power Saabvilde!
19 juli 2007 · 1 708 Inlägg

Prova att smörja upp tomgångsmotorn, dra i 5-56 eller nåt sånt, och vicka på spjället ett par gånger, och sen prova smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
index
19 juli 2007 · 658 Inlägg

Bara för att man bytt en viss del betyder inte det att den fungerar, lätt att lura sig på det.
Fast borde ju inte vara lmm om den är bytt.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Jakobszon Audi Mekaniker!
19 juli 2007 · 28 Inlägg

Okej då testar jag att bara smörja den big_smile

n0jas OEM <3
19 juli 2007 · 194 Inlägg

kan va så att den skickar in för mycket bensin så bilen blir sur under körning med låga varvtal, finns ju givare som känner av hur varm motorn är osv , de kanske tror den är kall hela tiden eller liknade , tåls och fundera på annars är de bara byta alla grejorna de andra rekomenderar !

These days ♪♫
Jakobszon Audi Mekaniker!
19 juli 2007 · 28 Inlägg

Okej smile Nå jag ska för det första bara testa smörja den som larsson sa annars är det bara att börja köpa nya delar tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang