Alternativa signalhorn?

Danne
20 juli 2007 · 145 Inlägg

har kollat runt lite på andra signalhorn men hittar inget vettigt, så säljer ju biltema några horn t:ex dom här:

http://www.biltema.se/products/product. … emId=93238

Ganska nyfiken på hur dom låter och hur mycket, samt om dom ger någon "skön" ton iomed det är 2 horn

egentligen ska man ha kompressor osv men jag orkar inte bygga en massa sådant så jag får nöja mig med el-horn.

Tacksam om ni vet bättre horn som ni kanske kan länka till någon som säljer, hellst i sverige då.


edit: hittade faktiskt detta precis:

http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp … p;KundeID=

Det verkar ju ganska lätt att montera enkel kompressor osv. Frågan är bara hur det låter och hur högt.

Senast redigerat av zoddan (20 juli 2007)

-Mackan- Fire And Silk
20 juli 2007 · 2 254 Inlägg

tjabba jag har de där hornen från biltema och de låter ingevidare visst de låter högre än orginalhornet men jag skulle inte sattsa på dem iaf.

men jag har också hittat på micro i kungenskurva en kompressor med tre horno och de låg på samma pris som biltemas +- 100Kr  men dessa har jag inte testat smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
snodden
21 juli 2007 · 37 Inlägg

de sitter en kompressor med i förpackningen på biltema och om du märker i efterhand att du inte trivs med ljudet så montera in en strömbrytare när du ändå är igång.jag har kompressorhorn på min från biltema fast var nåra år sen ja köpte dem funkar skapligt men det finns bättre ljud..

Senast redigerat av snodden (21 juli 2007)

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
dallelito med lem
21 juli 2007 · 1 147 Inlägg

nån av er som vet om tutknappen måste sitta på ratten för att godkännas under besiktningen?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Fredrik.Gustavsson
21 juli 2007 · 2 123 Inlägg

dallelito skrev:
nån av er som vet om tutknappen måste sitta på ratten för att godkännas under besiktningen?

Självklart måste den inte det, men det måste ju finnas en och den måste självklart vara fungerande.
Men det visste du nog redan.

decib3L Körv
21 juli 2007 · 3 535 Inlägg

Finns ju på många bilar en knapp vid sidan av typ.. Som fungerar som tuta.

Exempelvis gamla ford orion tongue

Truckdriving Man
dallelito med lem
21 juli 2007 · 1 147 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

dallelito skrev:
nån av er som vet om tutknappen måste sitta på ratten för att godkännas under besiktningen?

Självklart måste den inte det, men det måste ju finnas en och den måste självklart vara fungerande.
Men det visste du nog redan.

okej va bra för min sitter inte på ratten smile tack för svaret

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang