Ps2

snodden
19 juli 2007 · 37 Inlägg

har gått o köpt mig ett ps2 med 2 skärmar som ska installeras i bilen och nu till frågan, har inte den blekaste aningen om hur de ska gå till så vore tacksam för all hjälp jag kunde få smile jag vill ha de gjort på ett schyst sätt, dölja alla kablar o så men är tacksam för alla svar big_smile

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Bebbo Kocken
19 juli 2007 · 487 Inlägg

du bör ju först och främst berätta vad det är för skärmar, vart du har tänkt montera dessa och vad det är för bil.

snodden
19 juli 2007 · 37 Inlägg

2 st såna skärmar har jag köpt http://www.blocket.se/vi/12473403.htm?ca=5_s
skärmarna har jag tänkt att jag ska montera in i nackstödet och ha ps2et i hands facket.
det är en toyota camry 92a smile

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Fimpha
19 juli 2007 · 557 Inlägg

Det låter som ett problem tycker jag. Montering av PS2 i handsfacket skulle nog inte gå om du inte har riktigt långa sladdar på kontrollerna, trådlöst kan du glömma då spelet måste ha kontakt med kontrollerna vilket gör att du inte kan stänga handsfacket om du ska spela, det måste alltså stå öppet.

Tror du borde tänka på ett annat allternativ.

//Jerry
Injen Husägare
19 juli 2007 · 268 Inlägg

Fimpha skrev:
Det låter som ett problem tycker jag. Montering av PS2 i handsfacket skulle nog inte gå om du inte har riktigt långa sladdar på kontrollerna, trådlöst kan du glömma då spelet måste ha kontakt med kontrollerna vilket gör att du inte kan stänga handsfacket om du ska spela, det måste alltså stå öppet.

Tror du borde tänka på ett annat allternativ.

jag har ps2 i handsfacket o det funkar fint med trådlös kontroll även när jag har stängt facket

no turbo shit just real power
snodden
19 juli 2007 · 37 Inlägg

Injen skrev:

Fimpha skrev:
Det låter som ett problem tycker jag. Montering av PS2 i handsfacket skulle nog inte gå om du inte har riktigt långa sladdar på kontrollerna, trådlöst kan du glömma då spelet måste ha kontakt med kontrollerna vilket gör att du inte kan stänga handsfacket om du ska spela, det måste alltså stå öppet.

Tror du borde tänka på ett annat allternativ.

jag har ps2 i handsfacket o det funkar fint med trådlös kontroll även när jag har stängt facket

skulle du kunna va bussig o förklara för mig hur du gjorde när du kopplade allting? var det svårt o fixa till? tongue

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Bebbo Kocken
20 juli 2007 · 487 Inlägg

det svåraste är nog att dra sladdarna från nackstöden, ner genom hela sätet och ner i golvet, till strömkälla och till PS2 och få det snyggt. Men hur har du tänkt montera skärmarna i nackstöden?? ska du sätta dom I nackstöden, alltså skära ut ett hål för skärmen och montera innuti nackstödet eller enkla spännband och låta den hänga utanpå?

snodden
20 juli 2007 · 37 Inlägg

jag tänkte försöka montera in dem i nackstödet, då blir de väl så man får klippa upp nackstödet o plocka ur stoppning? men har du nån omvandlare för att ge pset någe ström? de som jag e mest fundersam över är kopplingen hur man ger pset ström om man ska klippa väggkontakten o modda den? eller ska de vara någon omvandlare? om du ska få rätt strömstyrka måste du ju ha omvandlare :S krångligt de där hmm

Senast redigerat av snodden (20 juli 2007)

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
loffe007
20 juli 2007 · 905 Inlägg

du vill asåså ha en transformator? ve tinte om sony har nån egenlösning på det där, men annars ha rjuh jula och clasohlssons transformatorer. vet inte vad ditt ps ligger i förr effekt men här har du iaf en transformator som borde funka.

http://jula.se/Butik/assets/product_images/mellan/604110_b.jpg

snodden
22 juli 2007 · 37 Inlägg

tack för hjälpen, får ta o försöka mig på de där o se om ja kmr nån vart smile

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang