Chiptrim til en volvo c70 T5 2.0(226 hk)

Albertoo
18 december 2005 · 538 Inlägg

Vart hittar jag chiptrim till min volvo c70 med 226 hk(T5 2.0) d v s italien import, har kollat de vanligaste trim firmorna som bsr o en massa andra men ingen har just till den!bsr ger ca 15 hk mer bara, lite dåligt för min del. nå förslag på vart jag hittar?

bjoetty Type R
18 december 2005 · 368 Inlägg

kolla på www.itsfun.nu

Honda is the shit!
Roosen
18 december 2005 · 27 Inlägg

Kan rekomendera en firma om du vill ha chippningen seriös o riktig, då tar du kontakt med turbocenter. 08-53035390. öppnar 9:00 måndag.

Albertoo
18 december 2005 · 538 Inlägg

tackar för svaren, är i full gång o kollar runt på de olika!

Christian S
19 december 2005 · 4 816 Inlägg

Albertoo skrev:
Vart hittar jag chiptrim till min volvo c70 med 226 hk(T5 2.0) d v s italien import, har kollat de vanligaste trim firmorna som bsr o en massa andra men ingen har just till den!bsr ger ca 15 hk mer bara, lite dåligt för min del. nå förslag på vart jag hittar?

Dom har, det är bara det att det inte står med på deras hemsidor då den motorn inte är avsed för den svenska marknaden.
Här är några länkar till olika trimföretag.
www.atechmotor.com
www.motornord.se
www.mte.se
www.sambilmode.se
www.sct-tuning.com
Bara att ringa och fråga dom och glöm inte att man som medlem i Turbo Performance Club har rabatt hos dom här företagen, för mer info om TPC är det bara att besöka våran hemsida www.turboperformanceclub.com

/ Christian

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Sharky
19 december 2005 · 10 287 Inlägg

Köp från någon välkänd bara. Det är ingen lek att ta fram trimprogram till nyare styrsystem om man skall få allt att fungera ok efter en chippning.
En vettig, komplett,  utvecklingsmiljö går loss på runt en miljon och det tar mellan en arbetsvecka och en arbetsmånad att ta fram ett nytt chip och verifiera att det funkar 100.

Det tillhör också storyn att trots att det finns många som säljer chip, så är det ett fåtal som tar fram dom.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
19 december 2005 · 10 287 Inlägg

Ursäkta kraftuttrycket: Bullshit.

Om han inte är någon av dom som sitter med fulla utvecklings och verifieringsresurser så kan man glömma det.

Moderna styrsystem är alldeles för komplicerade och är alldeles för integrerade i övriga system i bilen för att någon skall kunna sitta och "skriva" chip själv.

Att man kunde det på Motronic är en sak, men med typ ME7 eller liknande. Glöm.

Du BMW 750: Fråga honom hur han gör för att kompensera Bosch programmodul för beräkning av total avgastemperatur. Kan han inte svara på hur han parameterkompenserar det, då är det bara att lägga ner. Då är det kilometer från seriöst.

/Göran

bmw750 skrev:
ja, min kille skriver chip själv, samt specialskriver till det bil du har...
tar fram alla själv..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Albertoo
19 december 2005 · 538 Inlägg

äntligen lite bra chip big_smile it's fun ger ca 40 hk(montering ingår) och motornord 50hk båda till samma pris 4900, till den andra frågan nu, vilken rekomenderar ni?har ni nån erfarenhet av dessa?

Sharky
19 december 2005 · 10 287 Inlägg

Får du ingen speciell rekommendation på någon av dessa så gå på det som känns bäst.
Kolla bara att du köper ett chip där man behåller laddtrycksstyrningen via chippet så det inte är någon snikvariant där man pyser upp laddtrycket med pysventil.

Mvh
Göran


Albertoo skrev:
äntligen lite bra chip big_smile it's fun ger ca 40 hk(montering ingår) och motornord 50hk båda till samma pris 4900, till den andra frågan nu, vilken rekomenderar ni?har ni nån erfarenhet av dessa?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Albertoo
19 december 2005 · 538 Inlägg

jo det är väl bäst egentligen att gå til ett välkänt företag,de dorde ju veta vad de håller på med!big_smile
förresten hur är dte med garantier?är det nåt o ha lr.?alla ger inte garantier!

Sharky skrev:
Får du ingen speciell rekommendation på någon av dessa så gå på det som känns bäst.
Kolla bara att du köper ett chip där man behåller laddtrycksstyrningen via chippet så det inte är någon snikvariant där man pyser upp laddtrycket med pysventil.

Mvh
Göran


Albertoo skrev:
äntligen lite bra chip big_smile it's fun ger ca 40 hk(montering ingår) och motornord 50hk båda till samma pris 4900, till den andra frågan nu, vilken rekomenderar ni?har ni nån erfarenhet av dessa?

Sharky
19 december 2005 · 10 287 Inlägg

Garantier kan vara bra, men det gäller ju att företagen vill leva upp till dom också.
BSR har en maskinskadegaranti, vad andra har, vet jag inte.
Problem kan dock vara privatimport med odokumenterade eller bilar med tveksam dokumentation om man vill tecka en försäkring hos dom chiptillverkare som erbjuder sådana.

Mvh
Göran


Albertoo skrev:
jo det är väl bäst egentligen att gå til ett välkänt företag,de dorde ju veta vad de håller på med!big_smile
förresten hur är dte med garantier?är det nåt o ha lr.?alla ger inte garantier!

Sharky skrev:
Får du ingen speciell rekommendation på någon av dessa så gå på det som känns bäst.
Kolla bara att du köper ett chip där man behåller laddtrycksstyrningen via chippet så det inte är någon snikvariant där man pyser upp laddtrycket med pysventil.

Mvh
Göran


Albertoo skrev:
äntligen lite bra chip big_smile it's fun ger ca 40 hk(montering ingår) och motornord 50hk båda till samma pris 4900, till den andra frågan nu, vilken rekomenderar ni?har ni nån erfarenhet av dessa?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Christian S
19 december 2005 · 4 816 Inlägg

Albertoo skrev:
äntligen lite bra chip big_smile it's fun ger ca 40 hk(montering ingår) och motornord 50hk båda till samma pris 4900, till den andra frågan nu, vilken rekomenderar ni?har ni nån erfarenhet av dessa?

Du ska inte stirra dig blind på dom effektsiffrorna som dom anger för det kan variera en hel del beroender på hur dom har mätt.
Ska du bara köra med "steg 1" dvs bara chip och ev ett filter så ta den firman som ligger närmast där du bor.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Albertoo
19 december 2005 · 538 Inlägg

förresten, det är en massa snack om att bensinförbrukningen minskar o massa sånt! stämmer det? är det skadligt för motorn o trimma den den, typ steg 1 bara? hoppas man käner skillnaden! big_smilebig_smilebig_smile i hopeeee

Christian S
20 december 2005 · 4 816 Inlägg

Ja den drar mindre när man kör lungt men desto mer när man ligger och leker.
Du kommer garanterat att märka skillnaden mot orginal.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Albertoo
20 december 2005 · 538 Inlägg

Haha fan va skönt, undrar vad det går 0-100 och toppfarten! roll
ha det

Christian S skrev:
Ja den drar mindre när man kör lungt men desto mer när man ligger och leker.
Du kommer garanterat att märka skillnaden mot orginal.

Nixus
26 juli 2007 · 25 Inlägg

Ska själv lämna in min C70 T5 2.0 från italien imorn på It´s Fun.. du kan ju höra av dig om du vill veta om det blev nån skillnad big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang