prestandahöjning

wilhelm
19 november 2005 · 2 Inlägg

Hej!

Har precis köpt en mondeo 2.5 6v och undrar om någon kan tipsa mig om vad man kan göra för att klämma ur fler hästkrafter. Kan den trimmas?

Tacksam för all hjälp.
/Wilhelm

bjoetty Type R
19 november 2005 · 368 Inlägg

börja med avgas o luftfilter

Honda is the shit!
Crillee
19 november 2005 · 133 Inlägg

Chipstrimma så kan du få ut lite mera.

BMW 325i "BrilliantRot" (1992)
pimp-in-rby
19 november 2005 ·

_Crillee skrev:
Chipstrimma så kan du få ut lite mera.

hur gör man om man chipstrimmar??häller man i lite OLW i luftfiltret?? wink

nämen han menar såklart chip,men då måste annat också bytas ut,,,som ovanstående skrivit.....

Malmoe SSS -12
20 november 2005 · 3 217 Inlägg

Om man vill ha kvalitet och komma billigt undan, vilka företag ska man vända sig till då när det kommer till sportfilter och sportavgassystem? Typ i stil med Ferrita/K&N... Detta är ju inte två billiga... Men där kvalitet och pris går ihop till en god blandning?

Låt säga, finns det i dagens Sverige tillgång till sportsystem för under 3000 kr?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
bjoetty Type R
20 november 2005 · 368 Inlägg

ska de kosta under 3000 får du nog bygga ett själv..

Honda is the shit!
Jeppe
20 november 2005 · 118 Inlägg

Fuckface skrev:
Om man vill ha kvalitet och komma billigt undan, vilka företag ska man vända sig till då när det kommer till sportfilter och sportavgassystem? Typ i stil med Ferrita/K&N... Detta är ju inte två billiga... Men där kvalitet och pris går ihop till en god blandning?

Låt säga, finns det i dagens Sverige tillgång till sportsystem för under 3000 kr?

ferrita är inte billigt:P men det är bra kvalite! har haft ferrita på alla mina bilar och de funkar skit bra!

mjo, så äre nog
Volvo V70 "R Design" (2009)
mnowak
20 november 2005 · 49 Inlägg

Simon´s har sportavgas till din bil.

//Mattias
m.nowak@live.se
Subaru Legacy "2.0R" (2006)
Malmoe SSS -12
10 december 2005 · 3 217 Inlägg

Jeppe skrev:

Fuckface skrev:
Om man vill ha kvalitet och komma billigt undan, vilka företag ska man vända sig till då när det kommer till sportfilter och sportavgassystem? Typ i stil med Ferrita/K&N... Detta är ju inte två billiga... Men där kvalitet och pris går ihop till en god blandning?

Låt säga, finns det i dagens Sverige tillgång till sportsystem för under 3000 kr?

ferrita är inte billigt:P men det är bra kvalite! har haft ferrita på alla mina bilar och de funkar skit bra!

Nu läste du fel här... Jag sa inte att Ferrita och K&N var två billiga... "Detta är ju inte två billiga"

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Scratch
11 december 2005 · 719 Inlägg

www.motornord.se har chip till nästan alla bilar och är billiga 3k ger 12hk står det får väl mellan 10-15 hk på bil utan turbo.

Sen skulle jag köra på sportfilter av känt märke tex K&N samma gäller systemet. Satsa på Kvalité!

live free, die young.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang