vad är felet volvo b230 startar men dör efter 3sekunder

U-A Uddevalla (Saltkällan)
1 augusti 2007 · 15 Inlägg

motorn startar men går inte riktigt och dör näst intill direkt efter uppstartet... jag har kollat
och gasar jag så startar den inte alls...
den går inte riktigt på alla burkar nu...
och här om dagen när jag skulle till jobbet körde jag helt normalt och sen gick den bara på 3 cylindrar och sen lade den av... lät den stå ett par timmar sen startade den och gick runt 1,5 mil.... sen hände samma sak

men nu kan man inte köra alls med den

gnistan och alla cylindrar har fått gnista
bränslefilter OK
bensinpump OK
mensinpump i tanken OK
bränsle relä OK
luftmätare OK
Kamrem OK
tändstift OK

har säkert glömt något men om ni kommer på något som jag inte skrivit med kan ni väl skriva till mig och förklara hur man ska göra det och var man ska göra det...

Magnus Knifsund. low and slow
kadden
1 augusti 2007 · 62 Inlägg

fungerar bensinmätaren den brukar ju vara dålig på dom...kolla så att du verkligen har bensin för det låter som att den inte får bränsle och iåmed att du kollat alla komponenter så bore de ju funka jag höll på som fan med en likadan bil förra helgen till sist hade jag slut på ideer så jag hällde på 15 liter soppa och bilen gick klockrent

Senast redigerat av kadden (1 augusti 2007)

U-A Uddevalla (Saltkällan)
1 augusti 2007 · 15 Inlägg

har 30 liter på tanken...hade tankat på ett par hundra presis innan den slutade fungera

Magnus Knifsund. low and slow
volvo_1987
2 augusti 2007 · 1 675 Inlägg

Har du tittat säkringen i motor rummet som går till bensien reläet? hade samma fel på en volvo engång. Säkringen såg bra ut men bytte ändå, sen gick den perfekt.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Ena Colaberoende
2 augusti 2007 · 1 219 Inlägg

Många har haft problem med Bränslerelät på volvo. Brukar vara en lödning som havererar på dom. Brukar sitta under ratten i antingen ett blått eller grönt skal.
Lätt att riva isär och kolla.

Har också haft problem med en säkring till Bränslepunpen som såg hel ut men i mörker så gnistrade den och det var brott i säkringen och gick bara ibland = bilen gick otroligt dåligt.

/Ena

Blomsterberg plattsättare!
2 augusti 2007 · 804 Inlägg

relät sitter vid säkringarna i mittkonsolen lr? det vita har ja för mig

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
silverbird
2 augusti 2007 · 666 Inlägg

U-A skrev:
har 30 liter på tanken...hade tankat på ett par hundra presis innan den slutade fungera

inte så att det är soppas som är kass... om den nu fungerade innan du tankade och inte efter... töm ut soppan och häll på litta ny å testa me det.

//Silver

GrebyAxel
2 augusti 2007 · 524 Inlägg

E de en förgasare?

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
2 augusti 2007 · 270 Inlägg

Tändringen?

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang