Är Arizona Eagle nått att ha?

Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
3 augusti 2007 · 90 Inlägg

Tjenixen killar. är ny här på garaget och behöver stooor hjälp!


Jag ska ha en bas te bilen. och jag undrar vad ni proffs tycker wink Vill ha en som låter mkt o bra, men kruxet är att jag letar efter en billig wink

Har kollat lite på  Arizona Eagle BP12X2
Typ:   Bandpass
Maxeffekt Watt:   500 W (350 W nom.)
Högtalardiameter:   2x12 tum (300 mm)
Frekvensomfång:   20-500 Hz
Känslighet dB:   94 dB

tänkte fråga. är detta något att ha? eller ska man satsa på något annat?
Om jag säger så här jag gillar när de subbar mkt ^^

Och själva historien att jag frågar är att jag prov lyssnade en Arizona Eagle låda med 3 10ór i och tyckte den lät rätt så bra.  så tänkte jag köpa den, men så såg jag att Netto sålde denna som jag funderar över.


Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få smile

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
BAE BilstereoNörd
3 augusti 2007 · 576 Inlägg

Det verkar som om du har koll på hur du vill att det ska låta, så det enklaste är väl att följa din egen smak.. tycker du att det är ok ljud för ett bra pris då är det bara att handla..
Hållbarheten är det inga större problem med och den dubbel 12" bandpassen med slottport spelar riktigt bra...
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
apoteket00 trucken
3 augusti 2007 · 563 Inlägg

har en polare som kör 2 st 12or, inte färdig byggd låda då , o jag kommer inte ihåg elementens namn...vill du bygga själv har ljudbyggaren.se några stycken kvar. prisvärda basar

Senast redigerat av apoteket00 (3 augusti 2007)

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
3 augusti 2007 · 90 Inlägg

okej.. bygga eget är rätt lockande.. har velat testa men har inte så mycket erfarenheter av det.

Men jag tackar för dom svaren jag fått.smile

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
Blida
3 augusti 2007 · 654 Inlägg

Mutant har en det riktigt trevliga basar för dom pengarna dom kostar.
OBS; pratar inte om dess gammla serier, utan dom nya.
Blev själv riktigt förvånad för nått år sen när jag hörde deras basar för första gången.
Men sen när deras nya serier dök upp blev ja mäktigt förvånad att man lyckats få så billiga saker att låta så bra.Och även ha snygg finish och bra kvalitet.
Deras steg är lika,Ta bara deras herre jösses steg ***1500..Mono blocket,grymt ballt steg som har ordentligt med kräm.

Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
3 augusti 2007 · 90 Inlägg

oj.. jag hörde ett par mutant basar innan, och jag skrattade åt dom för dom spelade knappt nåt, o de  dom spelade lät för jävligt.. men har dock inte hört den "nya" serien.. men deras steg är ju helt ok, fast dom kör på lite konstiga volt ibland har jag läst.. men dom duger verkligen te det priset dom har.. o balla ser dom också ut att va ^^

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
octan
3 augusti 2007 · 372 Inlägg

BP12x2 är en riktigt trevlig låda för pengarna. Brukar gå att hitta för runt 2000:- och för det priset är den svårslagen.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
Kettunen
3 augusti 2007 ·

Jag kan säga så här. Jag hade en gång En A-E steg och det ångrar jag att jag inte har kvar. Steget var på 2*250watt men fy i helvete va bra ljud det gav när jag bryggade det!!

Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
3 augusti 2007 · 90 Inlägg

hmm.. blir nog då att jag tar o testar att köpa den 2*12" lådan.. var ett rätt så hyfsat Blaupunkt steg

Modell: Blaupunkt VA 2100

Effekt vid 4 ohm:   2x100 W RMS / 1x300 W RMS
Effekt vid 2 ohm:   2x160 W RMS / 1x600 W RMS
Effekt vid 1 ohm:   -
Frekvensomfång:   15-50.000 Hz
Distortsion THD:   < 0.02 %
Högpassfilter:   Variabelt lågpassfilter 50-250 Hz, 12dB/Oktav
Lågpassfilter:   Variabelt lågpassfilter 50-250 Hz, 12dB/Oktav
Ingångskänslighet:   0.3 - 8 V
Signal/brus-förhållande:   > 100 dBA
Subsonicfilter:   10 Hz,12dB/Oktav
RCA utgång:   Ja
Mått:   361x60x300 mm
Vikt:   4,2 Kg

får se hur de låter.. Tackar alla som engagerat sig att hjälpa mig o komma emd åsikter.. Tackar!

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
Blida
3 augusti 2007 · 654 Inlägg

Inte ett stero steg,ett MonoBlock är bättre lämpat för den lådan.
Eller över lag en låda med dubbla/3st element som skall spela långt ned i ljud frekvenser.

apoteket00 trucken
4 augusti 2007 · 563 Inlägg

va på scf-your i halmstad o stod framför en demobil me mutant prylar o visst den spelade men jag spelade högre med mindre effekt än vad han hade, och nu även bättre. tycker du ska prova byga eget, då du lättare kan optimera lådan efter bilen. och det är ett monoblock som gäller

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Swinge Kung
6 augusti 2007 · 191 Inlägg

det blir jättebra om du bryggkopplar.. om steget nu klarar det..

Krulla
6 augusti 2007 · 37 Inlägg

Har haft Arizona Eagle BP 2 x12 och den lådan spelar på fint smile. Men tycker inte den spelar alls lika bra som den basen som jag har just nu en CDT ES-100 SQ men då är det ju lite annan prisklass. Men för 1 000 kr som jag betalade för den nya lådan med dubbla 12", så spelade det fint. Hade ett DLS CA12 steg som drev basarna fint, ett steg att rekomendera till dessa basar.

Audi A4 avant "Blue Lagoon" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang