Beach Buggy

malmen
7 augusti 2004 · 5 Inlägg

Är det någon som vet någon bra sida om Beach Buggys? Jag håller på att bygga en nu men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa sänkningen av framvagnen, har kollat lite på google men inte hittat nått som är att ha.. väldigt tacksam för all hjälp jag kan få

Biffen RemixX Racing...
12 augusti 2004 · 84 Inlägg

Kolla på biblioteket... står lite om buggys i SFRO:s bygghandbok... fråga efter nya upplagan... den borde finnas... annars går den att beställa på SFRO:s hemsida, en jävligt bra bok som jag rekomenderar till alla bilintresserade...

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!
malmen
14 augusti 2004 · 5 Inlägg

okej.. ska försöka med det smile

67Buggy Buggy-frälst
5 september 2004 · 2 Inlägg

hupphupp.. helt klart - gå in på www.vwtyp1.com
vi e rätt många där och man får snabbt svar (svensk sida förresten.)

Beach Buggy 67a - Blivande Surflooker
beachbuggy_man
7 september 2004 · 4 Inlägg

tja
du kan också gå in på www.silverminken.se/vwmarknaden och kolla.
där kan man få svar på det mesta

< ibland så faller det ner en stjärna från himlen>
Beach Buggy -67
Agent Orange Elektroingenjör
15 december 2005 · 4 Inlägg

Tjenare... kolla även:

www.thesamba.com/vw
www.shoptalkforums.com

och självklart min sida wink
www.beachbuggy.webb.se

Om du inte hittat vad du letar efter så finns det 3 sätt att sänka en buggy på, nu antar jag att du har en tidig modell utan Mc Phersson framvagn.

- Montera sänkta spindlar, kostar runt 2500:- och sänker framvagnen ca 2,5". Det är det mest seriösa sättet att sänka en buggy på då det inte påverkar framvagnens geometri.

- Montera höj och sänksats, kostar runt 500:- och sänker hur mkt du vill. Krångligare att montera då HELA framvagnen måste isär och kapas upp för att kunna svetsa dit sänksatsen.

- Dra ut torsionsstagen ur framvagnen och kapa bort en platta på varje. Det mjukar upp fjädringen så bilen blir lägre men det är inte att rekomendera då det finns en stor risk att den går på skärmarna när du bromsar.

Bak behöver du bara dra ut torsionsstagskåpan och vrida varje splines ETT hack (mer blir åt helvettet för lågt). Tips, märk innan du plockar bort splinesen och vrider den... annars är det risk att du sänker bilen ojämt om du råkar dra ut hela torsionsstaget.

Lycka till

Senast redigerat av Agent Orange (15 december 2005)

Beach Buggy Club, the new home of buggy fans
Volkswagen Beach Buggy "Agent Orange" (1967)
Volkswagen Beach Buggy "Meyers Manx" (1970)
M1cha
15 december 2005 · 645 Inlägg

Värsta va många buggys det kom upp nu då. :]

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang