Är opel Kadett något att ha?

Muppsi Bessewisser
13 augusti 2007 · 556 Inlägg

Hallå!

Tänker sälja min slöa jävla volvo och köpa nått lite mera piggare men samtidigt bränslesnålare.. kom då över en Kadett som jag blev mycket intresserad av.. En GSI med 150 hk och enligt ägaren drar den ca 0.65 l/mil vid landsvägskörning vilket inte alls är farligt!

Men enligt farsan som ägt en opel för många år sedan sa att opel är bara skit! Rostar hela tiden och det är ingen kvalité alls.. jag tror så klart inte att opel är så dålig som han säger men jag tänkte höra med er här på garaget! Behöver veta några för och nackdelar osv osv

tack på förhand!
//SkyNard

How low
precision
13 augusti 2007 · 2 652 Inlägg

förr var opel som din far säger , dock inte längre ,

Muppsi Bessewisser
13 augusti 2007 · 556 Inlägg

Så om vi säger att jag köper en Opel Kadett GSI 88 hällst en 88b så gör jag alltså ett bra köp?
tänkte inte ge mer än typ 5 000 - 10 000 kr för bilen ändå men denna gång ska jag kolla under bilen så jag inte får körförbud på kärran för lite rost tongue Galvad är ett krav!

//SkyNard

How low
MilleN
13 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

Om galvad är ett krav får du leta bland bilar i mitten av 90-talet wink

Klart dom kan rosta men kolla bilen noga bara om du är intresserad av någon, alla 80-talsbilar rostar om man inte sköter dom.

Motorn i 16V är klockren i alla fall, går riktigt fint smile 0,65 landsväg då får man nog ligga och puttra i 70-80 skulle jag tro, blandad körning ligger den nog runt 0,95 kanske. Dom är roliga att gasa med, då kostar det.

haxer Proljece?
13 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Opels billiga bilar rostar men dom är fortfarande som opel brukar vara skit bra maskinellt smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Akka
13 augusti 2007 · 1 174 Inlägg

Gamla opel rosat väl men det gjorde väl många andra bilar med?

Och dom nya är det inga problem med!

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
13 augusti 2007 · 991 Inlägg

Kalla mig partisk men jag tycker man får mkt bil för lite pengar när man köper opel tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Lanjin
13 augusti 2007 · 757 Inlägg

oplarna blev väl galvade efter 98 om jag inte missminner mej helt fel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang