Varför höras ist för att höra..!

Killr0y_swe - De är jag de.
12 augusti 2007 · 354 Inlägg

De beror på vad det är för låt, typ dope - die MF die, ska spelas hööögt!
Dunkalåtar också, men typ hiphop, pop och rnb, då sänker jag till en, för mig, lagom volym.

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Innox Turbocharged
13 augusti 2007 · 421 Inlägg

En solig sommardag är det inte alla som har något val om det ska låta ut eller inte wink

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Skyssis Love my Godzilla!
13 augusti 2007 · 289 Inlägg

Fint och rent ljud med schysst bas är det bästa som en viss person sa. Har man bra ljud och kan spela högt så njuter man av det, jag älskar att spela högt till och med hemma i mitt rum jag bor i villa, och grannarna har klagat på mig...Det handlar inte om att vara coolt utan att njuta utav ljudet..dock spelar jag aldrig så högt att jag får ont i huvudet!

"Godzilla" R32GTR
Zairon Tyskstuk.se
13 augusti 2007 · 630 Inlägg

Det handlar inte om att höra musiken, det handlar om att känna den smile

jetta16v
13 augusti 2007 · 1 534 Inlägg

Zairon skrev:
Det handlar inte om att höra musiken, det handlar om att känna den smile

Exakt!

Ända tills den dagen då jag uppgraderar mitt system med en baslåda o värre högtalare så kommer jag att lyssna på musik i hög nivå, då man inte kan känna musiken dessvärre big_smile

toye_
13 augusti 2007 · 48 Inlägg

Zairon skrev:
Det handlar inte om att höra musiken, det handlar om att känna den smile

Din bas kände man ju på avstånd på onsdagsträffen på siba. Kändes som att man satt i bilen när man var 20m bort smile

Men det är ju så. Jag har ingen super stereo hemma. Kan ju aldrig dra på max ändå om man ska visa lite hänsyn mot grannar och så. Då har man ju bilen som är perfekt att ösa på lite för sig själv. Sen så behöver man kanske inte glida runt 10 varv inne i en liten stad om man inte vill  bli idiotförklarad eller tagen för nån EPA raggare. big_smile

Senast redigerat av toye_ (13 augusti 2007)

Zairon Tyskstuk.se
14 augusti 2007 · 630 Inlägg

toye_ skrev:

Zairon skrev:
Det handlar inte om att höra musiken, det handlar om att känna den smile

Din bas kände man ju på avstånd på onsdagsträffen på siba. Kändes som att man satt i bilen när man var 20m bort smile

Men det är ju så. Jag har ingen super stereo hemma. Kan ju aldrig dra på max ändå om man ska visa lite hänsyn mot grannar och så. Då har man ju bilen som är perfekt att ösa på lite för sig själv. Sen så behöver man kanske inte glida runt 10 varv inne i en liten stad om man inte vill  bli idiotförklarad eller tagen för nån EPA raggare. big_smile

Hihi, man får ju passa på att smiska basarna lite big_smile
Men så högt spelar jag aldrig när jag sitter i bilen. Visst, ibland ökar man mer o mer tills man inser att man bör sänka lite... men det är mest för att det är gött o känna trycket.. det gör man ju sällan annars i vardagen smile

__AleXx_ oijoij-society.com
14 augusti 2007 · 774 Inlägg

enligt mig blir det en mkt bättre och skönare upplevelse i bilen om det är kraftigt dunk, enligt mig iaf big_smile tongue

Volkswagen Golf Mk2 "OijOij Stance and Fitment" (1988)
M.Persson
14 augusti 2007 · 461 Inlägg

Jag tycker det är skönt med hög musik, så länge det låter bra för mig så spelar jag så högt jag orkar med. Det är inte för att impa på nån direkt, men blir ju lite varmt på sommaren att åka med alla ruter uppe så klart det låter ut! Sen är det skönare med hög musik när man kör bil, speciellt om man ska gasa lite.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Rylander
14 augusti 2007 ·

Som nästan alla skriver så är det skönt att kunna känna musiken pumpa i kroppen och höra alla detaljer och har man riktigt bra ljud så är det Grymt svårt att dämpa hela bilen för minsta lilla sak som skallrar, och jag störde mig som fan på det i min gamla bil med den var dämpad med asfaltsmattor, stag,  byggskum i tomrymmen så plåt inte skallra men ändå så skallra de även i t,ex frontspoiler o hur fan ska man dämpa där ?
Och som många säjer, bor man i lägenhet kan man inte pumpa på så högt, och då känns bilen som en frizon att kunna vrida på extra smile.
Själv bor jag i villa med lite grannar och pumpar på högt jämt, så det är knappast för att impa på andra!

Mvh

Senast redigerat av Rylander (14 augusti 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang