Tips på hur man fixar handbroms på Ford Fiesta

telleus
15 augusti 2007 · 2 Inlägg

Hej på er

Saken är den att min Ford Fiesta har havererat,  jag skall flytta från min lägenhet och måste bogsera bort bilen. Problemet är dock att handbromsen har låst sig vilket gör att det kan bli svårt att bogsera bilen. Då jag inte är särskilt kunnig på bilar undrar jag om någon skulle vara vänlig och hjälpa mig beskriva hur man steg för steg löser detta. Jag har en Ford Fiesta 94 års modell.

Kan också nämna att handbromsen har låst sig i sådant läge att det inte går att dra åt den, den är alltså i nedersta läget går ej att dra åt mer och bakdäcken är låsta...

Tänkte också höra lite om ni tror att det är någon idé att annonsera ut bilen på blocket när toplockspackningen har gått sönder, vänster framdör går ej att stänga om den inte är låst samt att då handbromsen är låst... Vad tror ni då jag skulle kunna få  för den? Det är som sagt en ford fiesta 94 års modell som gått lite över 10 000 mil.

Tacksam för svar!

//Fredrik

haxer Proljece?
15 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

2000kr tongue seriöst om du får den såld så ska du få en klubba .... fixa sakerna byta topplocks packning  2000kr om du gör det själv 1500kr för packningarna och 5-800kr för att plana toppen på firma. Sen fixa framdörren och fixa handbromsen bara att ta loss vajern antagligen rostat eller nått på med en ny sen får du säkert 16000kr för bilen.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
telleus
15 augusti 2007 · 2 Inlägg

Tjenare

Okej, tack för ditt svar... 16 000 låter väldigt bra då jag betalade 10 000 kronor för bilen när jag köpte den...

Men hur löser jag problemet med vajern och handbromsen? Kan någon kanske ge mig en bra beskrivning på hur man gör?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang