Tappat 2an, 4an och backen på celican?!

k-len Egenföretagare
15 augusti 2007 · 223 Inlägg

Hallå!

Är i rätt akut behov av hjälp. Är vädelös på att skruva med bilar, och häromdagen försvan 2an, 4an och backen på min celica (gt-i 91a).

Drog en liten lätt "burnis"cool på ettan bara, sedan fann de ingen 2a helt plötsligt. Men 1an, 3an och 5an funkar klockrent.hmm

Så nu till fårgan, vad kan detta var? för lite olja? För den är ju framhjulsdriven så växellådan måste ju vara hydralisk styrd?

Jaja, tacksam för alla möjliga svar!

Och snälla, inga skämt om "ekodriving", för det har jag fått höra flera gånger redan:rolleyes:

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
15 augusti 2007 · 2 009 Inlägg

Du har nog ryckt lite hårt i spaken.
Troligtvis behöver överföringen mellan spak och låda justeras.
Vet inte hur det ser ut på dessa men kolla med en verkstad.
Det borde inte bli så dyrt om det bara är en justering vilket det är med ganska stor säkerhet.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
k-len Egenföretagare
15 augusti 2007 · 223 Inlägg

ok, jag anade nästan något sådant. Men hur justerar man sådant då? är det helt omöjligt att göra själv?

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
15 augusti 2007 · 2 009 Inlägg

Nä visst kan man göra det själv men inte lätt om man inte vet avd man håller på med. Men visst är det vanligt länkage på den så ser du det under bilen.
En pinne som går mellan låda och spak.
Kolla på den om den är blank i någon skarv.
Isåfall har du hittat felet för då har den särat på sig där ....

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
k-len Egenföretagare
15 augusti 2007 · 223 Inlägg

haha, ojfan.. aja, får väll se hur det ser ut... Inte för att jag tror att jag ens kommer hitta växellådan men..

Och en annan sak, växelspaken käns så "slapp och hänig" (lät lite fel kanske:P) men är det vanlgit på de symtom som du beskriver?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang