Pencillin el antibiotika och magen= problem.

mr_persiano *GULAN*
16 augusti 2007 · 647 Inlägg

Hej äter pencillin för tillfället mot lugninflammation.

Har varje gång jag ätit pencillin mot någon typ av infektion fått problem med magknip och diarre.

Någon som vet varför?

Kanske någon som har lite tips också vad man skall äta så det stoppar diarren?

Är man kanske allergisk mot pancillin på grund av att jag varje gång fått nån typ av infektion och tagit pencillin fått problem med magen.

hmm......

M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
16 augusti 2007 · 423 Inlägg

Du bör nog snacka med doktorn som skrivit ut pencilinet åt dig, kan ju vara så att du inte tål nått som finns i de.

Johankocken
16 augusti 2007 · 529 Inlägg

Jag  gick på Antibiotika i 10dagar på min semester jag blev konstig  i magen  knep o lite sånt  typ det känndes som magen spännde o uppsvälld     stod på förpackningen

man kunde må illa diarre mangknip.  var vanligaste symptomen,

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
devilspath junsele
16 augusti 2007 · 248 Inlägg

En del tål inte penecelin och får vissa biverkningar, rådgör med läkare.

mr_persiano *GULAN*
16 augusti 2007 · 647 Inlägg

JohanMR850 skrev:
Jag  gick på Antibiotika i 10dagar på min semester jag blev konstig  i magen  knep o lite sånt  typ det känndes som magen spännde o uppsvälld     stod på förpackningen

man kunde må illa diarre mangknip.  var vanligaste symptomen,

Jag läste detta också på min förpackning. Frågan är om man bör kontakta läkaren för detta eller inte.

Idag har det vart som värst och nu är typ halva kuren kvar.

Det räcker med att jag äter nåt litet och då måste jag på toa efter en halvtimma.

Så jäkla jobbigt. Känner mig hungrig men kan inte behålla maten.

index
16 augusti 2007 · 658 Inlägg

Prata med din läkare, finns antibiotika med olika ämnessammansättningar. Kan vara intollerans mot något innehåll, det kan din läkare kolla och ge dig ett alternativt preparat.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
EdoMedo Säljare
16 augusti 2007 · 50 Inlägg

Tror det  har något med att den tar kål på bakteriekulturen i magen. Vet att det är bra attdricka yoghurt när man går på pencilin för då får man i sej dom bra bakteriena.

loudness
16 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

man blir kass i magen av penicilin, de flesta som skriver ut de rekomenderar afil för de lugnar magen

ern säl
16 augusti 2007 · 13 Inlägg

Köp mjölksyrebakterier på apoteket (finns som piller, fråga i kassan, säg du mumsar antibiotika). Funkar även bra om man är risig i kistan av andra anledningar.

Audi A2 "1.4 TDIp" (2005)
pUs Ûbersturmstekare
16 augusti 2007 · 534 Inlägg

ern skrev:
Köp mjölksyrebakterier på apoteket (finns som piller, fråga i kassan, säg du mumsar antibiotika). Funkar även bra om man är risig i kistan av andra anledningar.

Du menar ?

ern säl
16 augusti 2007 · 13 Inlägg

pUs skrev:

ern skrev:
Köp mjölksyrebakterier på apoteket (finns som piller, fråga i kassan, säg du mumsar antibiotika). Funkar även bra om man är risig i kistan av andra anledningar.

Du menar ?

Som

Audi A2 "1.4 TDIp" (2005)
pUs Ûbersturmstekare
16 augusti 2007 · 534 Inlägg

ern skrev:

pUs skrev:

ern skrev:
Köp mjölksyrebakterier på apoteket (finns som piller, fråga i kassan, säg du mumsar antibiotika). Funkar även bra om man är risig i kistan av andra anledningar.

Du menar ?

Som

Personligen tror jag mer på vitt bröd. Gärna med bacon och majonnäs.

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 augusti 2007 · 4 529 Inlägg

blåbärssoppa är funkar jävligt bra om man e kass i kistan smile

lollo
16 augusti 2007 · 596 Inlägg

proviva ska väll  vara nått lugnade för magen...
har för mig att det heter så finns i jordgubb , blåbär och nypon m.m.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang