Fönstermekanissmen fungerar ej

Keps_nille
15 augusti 2007 · 271 Inlägg

Hej allihop. När jag köpte min 240-88 så gick det ej att veva upp rutan helt man fick dra upp den med handen samtidigt som man vevade.

Idag rev jag dörrsidan och tror att det har med en justering av 4 st skruvar som går till själva handtaget men fast jag har dragit fram och tillbaka och testat har det ej gått. Nu går det ej att dra upp rutan alls det går mycket trögt och knakar liksom.

Hoppas någon kan hjälpa mig. Laddar upp 2 bilder också ifall det kan hjälpa

http://www.forumbilder.se/show.asp?iid=B532199E


http://www.forumbilder.se/show.asp?iid=9173BF15

christofferedil Yellow bug!
15 augusti 2007 · 1 640 Inlägg

En bra början är att plocka ut hela vevmekanismen, och smörja upp den ORDENTLIGT! smile Funkade finfint på 740:n iaf roll

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Keps_nille
15 augusti 2007 · 271 Inlägg

Edil_ skrev:
En bra början är att plocka ut hela vevmekanismen, och smörja upp den ORDENTLIGT! smile Funkade finfint på 740:n iaf roll

Jag vet inte om jag vågar det. Kommer jag få tillbaka den nångång?

christofferedil Yellow bug!
15 augusti 2007 · 1 640 Inlägg

Keps_nille skrev:

Edil_ skrev:
En bra början är att plocka ut hela vevmekanismen, och smörja upp den ORDENTLIGT! smile Funkade finfint på 740:n iaf roll

Jag vet inte om jag vågar det. Kommer jag få tillbaka den nångång?

Haha, jodå, ska inte vara så svårt. Bara du tänker lite när du plockar ner det och kommer ihåg vart delarna ska sitta på ett ungefär! tongue Men annars kan du försöka komma åt och spruta in lite olja ändå, kan ju vara att det är för torrt så mekanismen kärvar! smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Keps_nille
16 augusti 2007 · 271 Inlägg

Ingen annan som har haft samma problem eller vet att det har att göra med dessa 4 justerskruvar

Ena Colaberoende
16 augusti 2007 · 1 219 Inlägg

Försök fota så mycket du kan om du är osäker på att få tillbaka sakerna. Då har du ju foton att gå efter.

/Ena

Keps_nille
16 augusti 2007 · 271 Inlägg

Ena skrev:
Försök fota så mycket du kan om du är osäker på att få tillbaka sakerna. Då har du ju foton att gå efter.

/Ena

Får nog göra det. Tack

svanstrom a
17 augusti 2007 · 414 Inlägg

Har samma problem med min gamla fiat på förarsidan är riktigt jobbigt, ska nog testa göra samma sak som du gjort där! Hoppas manf år tillbaks allt som sagt haha roll

hej
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang