Att äga en BMW i Stockholms förort

Maizer
17 augusti 2007 ·

Nej, en bmw e36 ligger aldrig i farozonen. Det är en billig bil. Ingen lyxbil, är ju som att äga en volvo 940.

Traz
17 augusti 2007 · 576 Inlägg

Vad är det man ska trimma i en BMW för att få motorn låta med en såndär "bas"?
Ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=ane-MGUirFE

mebben Troligen galen...
17 augusti 2007 · 567 Inlägg

Sportavgassystem och öppet luftfilter gör mycket för ljudupplevelsen.

Traz
17 augusti 2007 · 576 Inlägg

Mebb skrev:
Sportavgassystem och öppet luftfilter gör mycket för ljudupplevelsen.

Hur mycket kan det gå på? Säg att det är en e36. Samt vilka märken bör man kolla på?

Senast redigerat av Traz (17 augusti 2007)

Sir_Ed
17 augusti 2007 · 304 Inlägg

Varje gång man kommer till Alby centrum så är det fullt med BMW, Mercedes och Audi. Typ Volvo i resten av landet. big_smile Skall väll inte vara så himla farligt då. Och garaget är alltid bra… även i Täby. wink

I have my own race...
FL3JM Inga konstigheter
17 augusti 2007 · 2 064 Inlägg

Traz skrev:
Tja,

Vill gärna veta hur det är att ha en BMW e36 i en förort som Alby/hallunda i stockholm. Dela gärna med dig om dina erfarenheter. Är det farligt? Vad bör man undvika?

MVH

Ja du lär ju iaf inte sticka ut med en BMW i Alby. smile

Senast redigerat av FL3JM (17 augusti 2007)

Bobo
18 augusti 2007 ·

Mebb skrev:

Bobo skrev:
Jag skulle inte vilja äga någon bil i Stockholms förorter

Så talar en person som kommer från? Knappast en storstad iallafall.
Mina bilar har aldrig råkat ut för något, så jag har erfarenhet om vad jag pratar om, vad har du? Gissningar baserade på historier om "den hemska storstaden" som nån lastbilschaffis el. dyl. som åkte genom din by en gång berättade eller?





Du får ursäkta om jag låter lite irriterad, men jag har svårt för folk som gör uttalanden som jag inte tror är baserade på fakta...smile

Har dock mycket svårt att tro att min bil inte skulle få bli orörd om jag ställde den en vecka i Botkyrka centrum eller vad tror du?

kohler
18 augusti 2007 · 671 Inlägg

Maizer skrev:
Ja du är förmodligen ensam om att göra det.

*ler*

Second is the first loser
mebben Troligen galen...
18 augusti 2007 · 567 Inlägg

Bobo skrev:

Mebb skrev:

Bobo skrev:
Jag skulle inte vilja äga någon bil i Stockholms förorter

Så talar en person som kommer från? Knappast en storstad iallafall.
Mina bilar har aldrig råkat ut för något, så jag har erfarenhet om vad jag pratar om, vad har du? Gissningar baserade på historier om "den hemska storstaden" som nån lastbilschaffis el. dyl. som åkte genom din by en gång berättade eller?





Du får ursäkta om jag låter lite irriterad, men jag har svårt för folk som gör uttalanden som jag inte tror är baserade på fakta...smile

Har dock mycket svårt att tro att min bil inte skulle få bli orörd om jag ställde den en vecka i Botkyrka centrum eller vad tror du?

No offence, men det står betydligt fetare bilar än din parkerade utomhus i Botkyrka, och de blir inte vandaliserade/stulna så varför skulle din bli det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang